Kliknite a začnite písať.

Cvičenie

Ako ideálne pracovať na svojom tele v domácom prostredí

Zdieľať

Nie, nepomýlili sme sa. Naozaj, tento článok bude o tom, že telocvičňu, alebo ak chcete moderne povedané, gym, si môžete urobiť aj z vášho tela. Z pohodlia domova. Je to ekonomické a  v neposlednom rade aj veľmi praktické. Na nasledujúcich riadkoch sa pozrieme na to, ako pracovať v domácich podmienkach s vlastnou váhou a posúvať sa pomalými krokmi dopredu k svojmu cieľu.

Áno, píšeme k cieľu. Pretože, ak nemáte cieľ, tak potom nemá zmysel, aby ste sa do toho vôbec púšťali. Je totiž potrebné, aby ste si určili, čo chcete dosiahnuť. Mali by ste poznať odpoveď na otázku “Prečo?” – čo vás ťahá a motivuje k tomu, aby ste to robili. Je potrebné mať cieľ, preto si ho dajte hneď v úvode vašej snahy. Cieľom môže byť prakticky čokoľvek, či už redukcia váhy, naberanie svalovej hmoty, vyrysovanie, prípadne príprava na nejakú športovú súťaž, či už polmaratón alebo napríklad Spartan Race, ktorý je nesmierne populárny po celom svete.

Samozrejme, je náročné v domácej zóne si povedať, že idete cvičiť. Nie všetkým sa totiž chce a možno sa musíte tak trochu prinútiť, ale to s pribúdajúcim časom bude stále lepšie. Existuje celá plejáda spôsobov ako cvičiť vo svojom bydlisku. Niekto chodí do prírody, ďalší cvičí v posilňovni, ale stále viacej ľudí uprednostňuje fyzickú prípravu vo svojej domácnosti. Dá sa povedať, že je to jedným z posledných trendov.

Našťastie, dá sa to. A veríme, že to dokážete aj vy. Prekonať samého seba nie je jednoduché, ale keď sa to podarí, výsledok rozhodne stojí za to. Ako doma cvičiť efektívne, posúvať sa dopredu a mať z vlastného tela telocvičňu? Na začiatok stačí ak si určíte napríklad štyri alebo päť cvikov. Môžu to byť kliky, brušáky, drepy, plank a lýtka. A postupne si budete pridávať opakovania. Ideálne po týždňových intervaloch.

Na úvod vám postačí 50 z každého cviku. Potom dva týždne po 100, následne 150 a potom 200. Čo sa týka planku, tak skúste 30 sekúnd, minútu, 90 sekúnd a podobne. Keď to ustálite na 200, môžete pridávať ďalšie cviky, či už na ruky alebo na brucho. Je to len a len na vás. Do toho je určite dobré nezabúdať na kardio. I keď, garantujeme vám, že po planku sa budete cítiť ako po poriadnom kardiu.

A dobré je nájsť si nejaké vzory. Napríklad môžeme spomenúť futbalistu Rossa Barkleyho, ktorý je známy tým, že rád doma cvičí a pripravuje sa, aj keď práve nemá tréning. Za zmienku stojí jeho cvičenie s vlastnou váhou vo vlastnej izbe, či krátke šprinty v okolí jeho bytu. Svet zaujal, keď dokázal 5 kilometrov odbehnúť za parádnych 5 minút. Barkleyje aktuálne na hosťovaní z Chelsea v Aston Ville. The Villans zažívajú najlepší ročník za posledných 10 rokov a reálne bojujú v TOP 6 v Premier League.

Porazili už napríklad Arsenal a Leicester. Aj napriek tomu sú v športových stávkach väčšinou outsideri a keď hrajú proti Chelsea, Manchestru City alebo Liverpoolu, kurzy na nich atakujú 3,0 až 4,0. Aston Villa v tejto sezóne s Liverpoolom už hrala a aj Barkley prispel k domácej výhre 7:2. Barkley je výborným príkladom toho, že fyzická príprava v domácich podmienkach môže mať blahodárne účinky aj na profesionálny kolektívny šport.

 

A takýchto hráčov je viacero, po celom svete. A nielen profesionálnych, ale aj amatérskych. Vy ale nezabúdajte na to, že nie ste športový profesionál, ste prakticky amatér, ktorý sa chce niekam dostať. Buďte na seba náročný, ale nie príliš. Musíte sa vedieť objektívne zhodnotiť a posunúť sa ďalej. Ono, časom zistíte, či fyzická a mentálna stránka idú ruka v ruke. Len je potrebné vydržať.

Ideálne na domáce cvičenie sú cviky s vlastným telom, ktoré spomíname aj v tomto texte. Najpopulárnejšími sú plank, ľah-sedy či kliky, ale veľmi efektívne sa dajú precvičiť aj tricepsy, bicepsy alebo lýtka. Človek si môže jednotlivé partie rozdeliť na konkrétne dni, čo prináša do prípravy určitý systém.

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *