NAČÍTAVAM

Kliknite a začnite písať.

Chudnutie

Prírodné spaľovače tukov na urýchlenie chudnutia

Zdieľať

Necítite sa dobre vo svojom tele a chcete schudnúť? Chudnutie by ste nikdy nemali začať hladovaním, zhoršíte si tým náladu a za niekoľko dní bude všetko po starom. Aj v chudnutí platí zásada, že všetkého veľa škodí. Taktiež nemusíte siahať po zázračných tabletkách na chudnutie, veď aj príroda ponúka celý rad potravín, ktoré prirodzeným spôsobom urýchľujú metabolizmus a pomáhajú pri chudnutí. Sú to prírodné spaľovače tukov.

Všeobecne panuje názor, že spaľovače tukov sú produkty, ktoré pomáhajú okamžite schudnúť. Lenže to nie je pravda – je to oveľa ťažšie. Prírodné spaľovače tukov by mali byť súčasťou zdravého stravovania. Medzi ne patria bylinky a koreniny, ktoré môžete používať pri príprave vašich jedál. Zostavili sme pre vás zoznam, v ktorom vám predstavíme prírodné spaľovače tukov.

1. Kurkuma ako prírodný spaľovač tukov

Kurkuma je žlto-oranžové korenie, býva neoddeliteľnou súčasťou ázijskej kuchyne a medicíny. Medzi prírodné spaľovače tukov sme ho jednoducho museli zaradiť, veď posúďte sami:

  • zlepšuje trávenie a považuje sa za prírodný ohrievač tela
  • zrýchľuje metabolizmus tukov
  • je nápomocná pri znižovaní tvorby tukového tkaniva
  • zabraňuje zvýšenie telesnej váhy
  • disponuje silnými protizápalovými a antioxidačnými vlastnosťami
  • napomáha v boji proti Alzheimerovej chorobe
  • napomáha pri regulovaní hladiny hormónov

Kurkumou môžete dochutiť všetky pripravené jedlá, taktiež napríklad ružu, zeleninové polievky. Výborne sa kombinuje s hydinou a  zaujímavosť na záver – je základom kari korenia.

TIP: Prečítajte si detailne o tom, čo je to kurkuma a aké má účinky na naše telo.

2. Zázvor – prírodné spaľovače tukov by sa bez neho nezaobišli

Zázvor v čaji má skvelé účinky a pôsobí protizápalovo.

Zázvor, často aj ďumbier, obsahuje éterické oleje a patrí medzi tie prírodné spaľovače tukov, ktoré prečisťujú organizmus. Má nenahraditeľné miesto v stravovaní najmä v chladnejších mesiacoch.

Zázvor a jeho účinky:
  • podporuje prekrvenie organizmu
  • dokáže zahriať človeka a urýchľuje metabolizmus
  • podporuje metabolické funkcie a spaľovanie telesných tukov
  • prispieva k úprave trávenia
  • napomáha vylučovanie toxínov a odpadových látok von z tela
  • obmedzuje riziko nárastu hmotnosti

Zázvor pomáha pri liečbe mnohých chorôb a reguluje hladinu cukru v krvi, čiže dokáže zabrániť zvýšeniu hladiny glukózy po jedlách bohatých na cukor. Samozrejme pôsobí aj ako posilnenie imunity a tak si doprajte šálku teplého zázvorového čaju.

Čerstvý zázvor môžete pridať do ovocných šalátov, skombinujte ho s rôznou zeleninou, pridajte ho k rybám a polievkám. Zázvor prekrvuje, takže ak užívate lieky na zriedenie krvi, tak sa poraďte o jeho konzumácii so svojim lekárom. S užívaním to nepreháňajte, denne postačí 1 lyžica.

TIP: Pozrite si zoznam potravín na chudnutie – vybrali sme TOP 40.

3. Škorica s medom

Med so škoricou je skvelým nástrojom ako schudnúť alebo upevniť svoje zdravie.

Škorica tiež patrí medzi prírodné spaľovače tukov a jej pozitívne účinky okrem iného sú:

  • zrýchľuje metabolizmus a urýchľuje trávenie
  • zrýchľuje odbúravanie telesných tukov
  • vyrovnáva hladinu cukru v krvi
  • potlačuje pocity hladu

Škorica má pozitívny vplyv na zlepšenie nálady a pomáha tlmiť túžbu po maškrtení. Môžete ňou posypať tvaroh, biely jogurt alebo si ju pridajte do ovsenej kaše. Vymeňte med a škoricu za cukor a pridajte do obľúbeného čaju alebo kávy. Ideálna je do postrúhaných jabĺk alebo omáčok.

4. Kajenské korenie a čili – ďalšie prírodné spaľovače tukov

Má vplyv chilli na chudnutie? Naša recenzia vám dokáže, že áno!

Kajenské korenie a čili obsahujú látku nazývanú kapsaicín, ktorá pôsobí:

  • ako stimulátor chudnutia
  • vyznačuje sa potláčaním chuti na sladké a menej zdravé potraviny
  • aktivizuje niektoré funkcie metabolizmu a zabezpečuje tak spálenie väčšieho množstva kalórií

Čili vás prehreje a začne spaľovať tuky. Zlepšuje chod metabolizmu a má celý rad pozitívnych vplyvov na ľudský organizmus. Čili je súčasťou každej kuchyne a pridáva sa do rôznych jedál, do polievok, či cestovín. Robia sa z neho štipľavé omáčky a každému jedlu dá jedinečnú pikantnú chuť.

Ak si pridáte do jedla kajenské korenie, tak môžete spáliť aj niekoľko desiatok kalórií. Zvyšuje vnútornú teplotu, čo pomáha urýchľovať metabolizmus. Môžete ho použiť do polievok alebo na prípravu domácich dresingov.

5. Zelený čaj

Odpoveď na otázku ako spáliť tuk na bruchu môže by ť práve zelený čaj.

Kvalitný sypaný zelený čaj je skvelý prírodný spaľovač tukov a výborným urýchľovačom metabolizmu. Obsahuje množstvo polyfenov, je to jedna z tých látok, ktoré zabraňujú ukladanie tukov v tele a podporujú ich spaľovanie.

  • upraviť zlý cholesterol
  • reguluje hladinu cukrov v krvi
  • urýchľuje metabolizmus

Ochuťte zelený čaj citrónovou šťavou a získajte nápoj plný antioxidantov a aj látku označovanú ako EGCG, ktorá urýchľuje metabolizmus. Zelený čaj je výborný ako základ pitného režimu spolu s pitnou vodou.

Snažte sa nepridávať žiaden cukor, med ani mlieko pridávajú totiž kalórie. Zelený čaj obsahuje kofeín, môže vás povzbudiť a naštartovať váš metabolizmus tak, že budete počas dňa spaľovať viac kalórií.

6. Citrusové ovocie

Medzi prírodné spaľovače tukov patria aj citróny. Obsahujú množstvo vitamínu C, podporujú tak imunitu a spolu s vitamínom B6 riadia tvorbu L-Karnitínu. Prispievajú k očiste pečene a obličiek pri chudnutí. L-Karnitín je životne dôležitá prirodzená živina, ktorá hrá zásadnú úlohu v energetickom metabolizme v tele a teda aj na metabolizme tukov.

Vyskúšajte vlažnú vodu s citrónom nalačno, odporúča sa vypiť pohár vody s citrónom pred jedlom.

7. Káva – najlepšie zelená káva

Zelená káva má skvelé účinky na chudnutie a tiež aj detoxikáciu.

Káva je obľúbeným nápojom veľmi veľa ľudí. Možno viete aj to, že kofeín obsiahnutý v káve vás nakopne, ale možno neviete, že okrem dodania energie má kofeín vplyv na spaľovanie tukov. Preto je hlavnou prísadou takmer všetkých komerčných spaľovačov.

Samozrejme aj pitie kávy má svoje zásady a malo by to byť napríklad kvalitné espresso bez mlieka a samozrejme cukru. Odporúča sa najmä tzv. zelená káva.

8. Kokosový olej

Panenský bio kokosový olej bojuje aj proti infekcii a má účinky na zdravie.

Kokosový olej je odporúčaný dietológmi, pretože sa dlhšie trávi a dodáva telu energiu postupne. Odporúča sa pri redukčných diétach, navodí pocit nasýtenia na niekoľko hodín a obsahuje takmer 50 % mastnej kyseliny laurovej.

Je výborný ako náhrada iných tukov, pretože:
  • neusadzuje sa v tele
  • neobsahuje žiadny cholesterol
  • rozkladá sa v tele na glukózu
  • zvyšuje aktivitu štítnej žľazy
  • podporuje látkovú výmenu
  • umožňuje spálenie väčšieho množstva kalórií

Kokosový olej môžete používať na varenie, pečenie, či grilovanie. Je skvelou náhradou masla, keď trpíte intoleranciou na laktózu. Môžete ho použiť aj ako náhradu mlieka v káve a tak z nej urobíte lepší prírodný spaľovač tukov.

Urýchlia prírodné spaľovače tukov chudnutie?

Príroda nám ponúka ešte množstvo surovín, ktoré môžeme považovať za prírodné spaľovače tukov. Poznáme aj ďalšie – napríklad aj jablká, ananás, či brokolicu. Sú to všetko superpotraviny, ktoré sú schopné zbúrať tuk, respektíve premeniť ho na energiu.

Samozrejme samotné prírodné spaľovače tukov nestačia a nezbavia vás nadváhy šibnutím čarovného prútika. Sú veľmi prospešné a mali by byť súčasťou vášho stravovania na urýchlenie chudnutia. Na zníženie hmotnosti je však potrebné zmeniť stravovacie návyky aj životosprávu. V neposlednom rade zaradiť do svojho života aktívny pohyb.

A čo vy, poznáte iné prírodné spaľovače tukov alebo máte nejaké osvedčené recepty?

Prírodné spaľovače tukov na urýchlenie chudnutia
4.9 (97.5%) 8 hlasov
Marika Čierniková

8 rokov sa venujem fitness modelingu. Zdravá a vyvážená strava je podľa mňa pri cvičení i chudnutí najdôležitejšia. Snažím sa zdieľať svoje skúsenosti a poradiť každému, kto sa nevie vymaniť z nekonečného blúdneho kruhu. Okrem cvičenia rada cestujem a pečiem chutno-zdravé dobroty. :-)

  • 1

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *