Kliknite a začnite písať.

Chudnutie Diéty Zdravá výživa

Čo je to ketodiéta? Aké sú základné princípy efektívnej proteínovej diéty?

Zdieľať

Nesprávne zloženie stravy dokáže v našom tele narobiť veľa šarapaty a často nám pridať aj nechcené kilá navyše. Ketodiéta je nenásilnou možnosťou, ako svoje stravovanie upraviť tak, aby sme neboli hladní, ale napriek tomu sme sa ľahko zbavovali nadbytočných kíl.

Poďme si o nej to najdôležitejšie povedať.

Čo je to ketodiéta?

Cieľom keto diéty je dostať naše telo do stavu ketózy, a to využitím nízkosacharidovej diéty. Naše telo za normálnych okolností využíva glukózu zo sacharidových potravín na tvorbu energie. Ak však znížime príjem sacharidov, príde ku zníženiu množstva glukózy v tele a nastane proces s názvom ketóza.

Pri ketóze naše telo začne namiesto glukózy spaľovať tuky, a teda tukové zásoby uložené v tele, a využívať ich na produkciu energie. Tukové zásoby uvoľňujú počas tejto premeny mastné kyseliny, ktoré sa premenia na molekuly – ketóny, a tie sa stanú zdrojom energie v tele.

Aké sú princípy ketodiéty?

1. Znížený obsah sacharidov a zvýšený obsah proteínov

Hoci pri ketodiéte dochádza ku zníženiu množstva sacharidov v strave, nejde o bezsacharidovú diétu. Sacharidy sú dôležitou súčasťou stravy a pri ketodiéte ide iba o ich zníženie, ale nie o celkové vypustenie z jedálnička. Zároveň so znížením obsahu sacharidov zavádza ketodiéta i zvýšený obsah proteínov, a teda bielkovín. Zvýšené hodnoty bielkovín zabránia úbytku svalovej hmoty. Vďaka tejto zmene sa zmení fungovanie metabolizmu a dokážeme schudnúť iba tam, kde to naozaj potrebujeme, ale pri tom neohrozíme svoje svalstvo.

2. Pravidelná strava

O blahodarných účinkoch pravidelného stravovania sme už toho veľa počuli. Aj odborníci uznávajú, že pravidelné stravovanie je základom úspechu ako si udržať fit telo a štíhlu líniu. Dôležité je jesť 5-krát denne, aby sme večer od hladu nezhltli čo nám príde pod ruku. Ak si myslíte, že vymýšľať 5 vyvážených jedál na deň nezvládnete, zvoľte niektorý z odborníkmi vytvorených keto jedálničkov a máte vystarené.

3. Dostatočné množstvo tekutín

Aby všetko fungovalo ako má, je veľmi dôležité dodržiavať dostatočný pitný režim. Optimálny je príjem 2-3 l tekutín denne, pričom za tekutiny sa nepovažuje káva ani polievky či mlieko.

4. Vyvážené porcie

Vyvážené porcie by mali byť základom každého dobrého plánu na chudnutie. Ak chcete konzumovať vyváženú stravu, je nutné prijímať stanovený počet kalórií, a to môže byť pri zostavovaní jedálnička veľmi prácne. Pokiaľ sa chcete počítaniu kalórií vyhnúť, môžete zvoliť hotové proteínové jedlá a nápoje, ktoré majú všetko namiešané tak, aby pôsobili efektívne. Jedlá je samozrejme potrebné doplniť o porcie povolenej zeleniny a zdravé tuky. Takže vo vašom jedálničku bude okrem zostavených proteínových porcií figurovať aj pór, špenát, orechy, tempeh či dokonca odporučené množstvo masla či oleja.

Správne vyvážená strava je základom nielen pre fyzické zdravie, ale aj psychickú pohodu. Ketodiéta vás nenechá hladných a vaše kilá pôjdu dolu ako po povolenom množstve masla.

4.7/5 - (11 votes)

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *