Kliknite a začnite písať.

Rastliny a bylinky Superpotraviny Zdravá výživa

Tapioka

Zdieľať

Aj vy ste už počuli o surovine tapioka, ale stále ju nepoznáte? Dnes sa pozrieme, prečo je táto surovina, taká skvelá.

Tapioku používali už starí Mayovia na svoje zasýtenie a stále je jednou z najdôležitejších výživových rastlín sveta.  Získava sa vysušením a spracovaním koreňa manioku, ktorá rastie v Južnej Amerike. Koreň manioka je vlastne exotický zemiak plný vitamínov, výživných látok ale aj kalórii. Tapioka je chuťovo neutrálny škrob, ktorý sa v tamojšej kuchyni využíva rovnako ako u nás zemiakový, alebo kukuričný. Stále myslíte, že ste sa s ňou ešte nestretli? Ak však poznáte Bubble tea, tak práve guľôčky v tomto nápoji sú spomínané tapiokové perly.

NÁVOD AKO SCHUDNÚŤ
Už sa nepokúšajte schudnúť metódou „pokus-omyl“. Cesta za vysnívanou postavou vedie jedine cez kalorický deficit. Jednoducho musíte viac kalórií zo seba vydať ako prijať. K tomu vám výrazne dopomôžu keto/low carb potraviny v spojitosti so zdravým životným štýlom.
Keto / Low carb manuálAko začaťKoľko potrebujete schudnúť
Chcem schudnúťDo 5 kgDo 10 kgDo 15 kgNad 15 kg
Keto diéta odKetoMixKetoDietChia ShakeNutriFoodProfidiet
Diétne jedláNa raňajkyNa obedNa večeruDezerty - Kokteily
Low carb potravinyCestovinyPečivoKáva a čajRyžaPlackyTortillaSladidláSlanéSladkostiDresingy - BylinkyVíno
Nie každý má čas a chuť si pripravovať nízkosacharidové jedlá sám. V tom prípade si vyberte low carb/keto program u niektorého predajcu krabičkovej diéty. Lacné to nebude, ale pomocou tabletiek na chudnutie neschudnete. Tie totiž majú len podpornú funkciu a samé nič nezmôžu.
Krabičková diéta odZdravé stravovanie
Tabletky na chudnutieHunger BlockereSlimGarsinApetit Stop

Tapioka obsahuje nízky obsah bielkovín, je takmer bez tukov, zato je bohatým zdrojom uhľohydrátov. Mineralizuje telo dodávaním vápnika, fosforu, draslíka, horčíka a železa. Z vitamínov dodá nášmu telu kyselinu listovú a vitamíny skupiny B. Tapioka je bezlepková potravina, preto je ideálnou súčasťou bezlepkovej diéty. Nie je vhodná pre diabetikov, pre jej kalorickú hodnotu ani pre ľudí, ktorí chcú znížiť svoju hmotnosť, alebo sú na nízko sacharidovej diéte.

Vhodná je pre deti, starších ľudí, alebo pre tých, ktorí majú tráviace ťažkosti a je vhodné u nich zvýšiť výživovú hodnotu ich pokrmu. Dokáže zasýtiť rýchlo a na dlhšiu dobu.

Forma tapioky:

  • Tapioková múka – na zahusťovanie omáčok, polievok alebo do krémov. Vhodná na bezlepkové palacinky, lievance, prípadne na pečenie, kde sa odporúča ju použiť len ako časť a doplniť ju ďalšími viac výživnými bezlepkovými múkami (pohánkovou, cirokovou).
  • Svetlé tapiokové perly – používajú sa hlavne pri príprave sladkých pokrmov.
  • Čierne tapiokové perly, ktoré sú základom práve spomínaného bubble tea a tmavú farbu im počas procesu prípravy čaju prepožičia hnedý cukor.

Perly je potrebné pred použitím namáčať aby zmäkli a zároveň zväčšia objem. Najbežnejším spôsobom prípravy tapiokových perál je puding alebo kaša.

Ako si pripravíme tapiokový puding?

Suroviny:

  • 50 g tapiokové perly
  • 200 ml vody
  • 250 ml kokosového mlieka
  • 1,5 lyžice agávového sirupu (môžeme nahradiť medom)
  • Ovocie podľa chuti

Tapioku si zalejeme vodou a necháme nasiaknuť a zmäknúť. Ideálne cez noc. Pridáme k nej kokosové mlieko, sirup a privedieme k varu. Je dôležité puding neustále miešať, keďže škrob má zvýšenú tendenciu pri varení sa prichytávať na dno hrncov. Varíme cca 10 minút, kým puding krásne nezhustne. Keďže puding po dovarení ešte zhustne, nevaríme ho príliš do tuha.

Podľa chuti môžete pridať škoricu, alebo vanilku. Plníme do pohárov podobne ako puding. Vrstvíme puding a ovocie, oriešky podľa chuti. Podávať môžeme teplé aj studené.

5/5 - (1 vote)

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *