Kliknite a začnite písať.

Nezaradené

Vypadávanie vlasov – čo s tým?

Zdieľať

Hlavným výrazovým znakom pri kontakte s druhou osobou sú okrem iného aj vlasy. Náš celkový vzhľad výrazne ovplyvňuje farba a dĺžka vlasov ako aj samotný účes. Práve z toho dôvodu sa snažíme o čo najlepšiu starostlivosť o vlasy.

Vypadávanie vlasov - čo s tým?

Príčiny vypadávania vlasov

Hustotu, farbu a kvalitu vlasov dedíme a nemáme veľmi možnosť zmeniť to, čo sme geneticky získali od našich predkov. Samotné vypadávanie vlasov môže mať ale iné príčiny, medzi ktoré môže patriť:

  • Stres
  • Ochorenie a následná liečba
  • Hormonálne zmeny v tele
  • Životné prostredie
  • Životný štýl
  • Strava
  • Starostlivosť o vlasy, farbenie

Ako sa správne starať o vlasy?

Platí, že pri starostlivosti o vlasy to netreba preháňať s chémiou. Pri aplikovaní rôznych kozmetických prípravkov ako sú krémy, balzamy, zábaly, kondicionéry a šampóny na vlasy treba dávať pozor na zloženie, čas aplikácie a hlavne škodlivá môže byť nesprávna kombinácia týchto prípravkov. Pri farbení, zosvetľovaní a trvalej je odporúčané použiť kozmetické prípravky na vlasy, ktoré pomáhajú udržiavať vlasy po takomto ošetrení v kondícii. Veľmi zaujímavým produktom, ktorý môžeme doporučiť je kofeínový šampón Plantur 39 na farbené a poškodené vlasy. Efektívne regeneruje a vyživuje vlasy, zároveň posilňuje vlasové vlákna a stimuluje rast vlasov.

Prírodná regenerácia vlasov

Okrem množstva kvalitných prípravkov na vypadávanie vlasov je možné siahnuť aj po prírodných alternatívach. Veľmi dobre sa osvedčili zábaly a masky napr. z kokosového oleja, medová maska s citrónom, banánovo-olejová maska alebo maska zo zeleného čaju a žĺtka.

Vypadávanie vlasov - čo s tým?

Aké potraviny zaradiť do jedálnička pri vypadávaní vlasov?

Ryby

Losos, makrela alebo tuniak sú dary mora s vysokým obsahom omega-3-mastných kyselín, ktoré sa osvedčili pri prevencii kardiovaskulárnych ochorení. Sú veľmi účinné aj v boji proti vypadávaniu vlasov a pomáhajú vlasom navrátiť pružnosť a lesk.

Vajcia a strukoviny

Obsahujú biotín (známy aj ako vitamín B7), ktorý sa často pridáva aj do vlasovej kozmetiky na podporu rastu vlasov.

Zelená listová zelenina

Rukola, čakanka, kel, špenát, hlávkový šalát, brokolica majú vysoký obsah vitamínu A a C. Listová zelenina je nabitá aj ďalšími vitamínmi, minerálmi, stopovými prvkami, chlorofylom a mnohými ďalšími cennými látkami, ktoré posilnia váš organizmus a prospejú tiež vašim vlasom.

Ako teda docieliť krásne husté vlasy?

Zamerajte sa na vašu životosprávu a pokúste sa obmedziť stres. Zaraďte do jedálnička spomenuté potraviny vo väčšej miere a doprajte vašim vlasom kvalitnú vlasovú kozmetiku či už v podobe rôznych prípravkov alebo ich prírodných alternatív.

Čísla a zaujímavosti o vlasoch
  • Človek má v priemere 100 000 až 150 000 vlasov
  • Životnosť vlasu je 3 až 6 rokov
  • Denne nám vypadne približne 50 až 100 vlasov
  • Zdravý vlas narastie približne o 1 centimeter za mesiac
  • Jeden zdravý vlas unesie okolo 100 gramov váhy
  • V letných mesiacoch rastú vlasy rýchlejšie

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *