Kliknite a začnite písať.

Nezaradené

Ako sa stravujú futbalisti z Premier League?

Zdieľať

Ste to, čo jete. Odveká pravda, ktorou sa riadia aj profesionálni futbalisti hrajúci v najlepších ligách sveta. Práve anglická Premier League je považovaná za divácky najatraktívnejšiu. Oku lahodiaci futbal a najlepší futbalisti predvádzajúci dychberúce výkony. Ako sa pevne usadiť v základnej zostave najlepších tímov? Ako sa stať obľúbencom divákov? Čo je Alfou a Omegou tohto úspechu?

Odpoveďou je tvrdý a poctivý tréning doplnený tzv. super-stravou. Neľakajte sa, zložky tejto výživy vám nevymetú peňaženku. Základy stravy futbalistov sú relatívne jednoduché. Ak sa postaráte o svoje telo a dáte mu ten správny typ paliva, vaše telo sa postará o vás na futbalovom bojisku.

Dbajte na vyváženosť stravy

Vravíte si samozrejmosť? Áno, rovnováha v stravovaní by mala byť samozrejmosťou, no aj napriek tomu ju mnohí podceňujú. Futbalista, ktorý sa chce presadiť v tvrdej konkurencii najvyššej anglickej ligy, by mal jesť denne vyvážený mix (dobrých) karbohydrátov. Začnite tým, že si denne aspoň päť krát pochutnáte na zelenine alebo ovocí. Ak sa strachujete o svoj príjem bielkovín, spestrite si deň výživným ovocným smoothie, základom ktorého bude proteínový prášok. Neodopierajte si však ani dobré tuky. Ryby vo vlastnom oleji a nízkotučné syry sú len príkladom jedál, ktoré môžu vaše telo dotankovať energiou.

Taký Bruno Fernandes, hviezdiaci v tíme červených diablov z Manchestru, sa nechal inšpirovať svojim krajanom a vzorom Cristianom Ronaldom. Podobne ako on sa stravuje šesťkrát denne. Jeho výživa sa točí okolo bielkovín a karbohydrátov, najmä cestovín, kuracieho mäsa, vajíčok, špenátu a brokolice. Pije výlučne vodu a ovocné džúsy. Stravu si obohacuje chia semienkami a čučoriedkami. Celý jeho úspech teda začína v kuchyni, pokračuje na tréningu, čo sa odzrkadľuje na jeho raketovom štarte v Premier League a pozitívne ovplyvňuje kurzové ponuky pre futbal nielen jeho, ale aj celého tímu s rekordným počtom majstrovských titulov.

Zoznámte sa so superpotravinami

Ako sa stať v Anglicku superstar – kľúčovým hráčom, ktorý bude niesť úspech tímu? Ak máte pocit, že vo vašej strave chýbajú niektoré z esenciálnych prvkov, odpoveďou sú práve superpotraviny.
Také avokádo je plné vlákniny, ktoré je palivom pre tráviaci systém. Prekypuje zdravými tukmi, ktoré sú skvelým zdrojom energie pred tréningom alebo zápasom.

Vitamíny C, K, A, kyselina listová, horčík a vitamín B sú len niektorými z mnohých jeho superschopností. Nemáte radi avokádo? Obyčajná repa červená (cvikla), ktorá je na ostrovoch mimoriadne obľúbená, pomáha pri redukcii rôznych typov zápalov v tele. Taká Quinoa, po našom mrlík čílsky, je úžasnou náhradou cestovín. Čučoriedky zase prekypujú antioxidantmi, bez ktorých sa pozápasová regenerácia jednoducho nezaobíde.

Dávajte si proteínové „snacky“

V ideálnom svete by ste mali väčšinu sacharidov a zdravých tukov získať z hlavných jedál dňa. Dostať do tela dostatočné množstvo bielkovín nie je vždy ľahké. Najmä pre futbalistov, ktorí hrajú niekoľkokrát do týždňa. Daň za takúto záťaž platia svaly. Vtedy treba proteíny. V Anglicku, kde sa počas sezóny hrá Premier League, FA Cup a EFL Cup zároveň, to platí dvojnásobne.

Tie najlepšie tímy zápolia ešte v Lige majstrov alebo Európskej lige, čo telá futbalistov bez správnej výživy nemôžu zvládnuť. Ak vás prepadne hlad, siahnite po snacku s vysokým obsahom bielkovín. Proteínové peny, tyčinky a koláčiky sú vždy skvelou voľbou.

Jedzte viac rýb

Obrovská časť stravy profi futbalistov sa skladá práve z rýb, ktoré sú nielen bohaté na bielkoviny, no aj plné zdravých olejov a tukov, z ktorých telo čerpá energiu a potrebuje ich na regeneráciu. Jedným z najobľúbenejších pokrmov futbalistov z Premier League je suši. Sašimi, Temaki a suši rolky sú v Anglicku najpopulárnejšie. Veľmi jednoducho sa jedia, sú ľahké, napratané len tým najlepším a nespôsobujú nafúknutie, čo je pred športovou záťažou žiadaný benefit.

Vajcia a cereálie majte vždy po ruke

Štyri pohárové súťaže hrajúce sa zároveň vyžmýkajú aj tie najlepšie telá. Veľká športová záťaž sa rovná veľkej potrebe kalórií a bielkovín. Nebuďte hladní len preto, že si nemáte kedy jedlo pripraviť. Zásobte sa granolou a vajcami (ideálne z domáceho chovu) a chutný zdroj kalórií, ktoré pripravíte veľmi jednoducho, budete maž vždy po ruke. Rýchla omeleta, praženica alebo grécky jogurt s granolou vám do tela nasypú potrebné kalórie. Najmä po ťažkom zápase alebo náročnom tréningu, kedy je hlad najväčší, je zásoba zdravých potravín v kuchyni kľúčová. Práve vlčí hlad si pýta jedlo bohaté na sacharidy, po ktorom tým pádom nebudete musieť siahnuť.

Buďte realistickí a racionálni

Umiernenosť a rovnováha sú kľúčové. Počúvajte hlas svojho tela. Ak priberáte, cítite sa unavení a bez nálady, tak sa pravdepodobne nestravujete správne. Zmena však neznamená, že sa musíte vzdať všetkého, čo máte radi. Stravujte sa podľa spomínaných zásad, no doprajte si z času na čas aj svoju obľúbenú sladkosť alebo nezdravé jedlo. Zlatým grálom je opäť rovnováha, ktorá vám po nejakom čase začne na ihrisku zaručene pomáhať a ktovie, možno raz zahviezdite na trávnikoch slávnej Premier League.

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *