NAČÍTAVAM

Kliknite a začnite písať.

Diéty

Efektívna francúzska proteínová diéta

Zdieľať

Tuky, cukry a bielkoviny patria medzi tri základné živiny, nevyhnutné pre správny rast a vývoj organizmu. Sú teda bežnou súčasťou našej stravy. Počuli ste už ale o diéte založenej na zvýšenom príjme proteínov? Aký je princíp tejto diéty? Môžete ňou schudnúť? To a mnoho ďalšieho sa dozviete v nasledujúcich riadkoch. Poďme na to!

ČLánok o Atkinsonovej diéte, ktorý prináša aj vzorový jedálniček na chudnutie.

Prečo sú proteíny pre nás také dôležité?

Skôr ako začneme so samotnou diétou, tak je dobré poznať úlohu proteínov v našom tele. Proteíny sú látky zložené z niekoľkých menších zložiek – aminokyselín. Tie sa spájajú do reťazcov a vytvárajú tak molekuly bielkovín (proteínov). Aminokyselín je v celku 22, z toho len 14 si dokážeme vytvoriť v tele sami. Z toho vyplýva, že konzumácia stravy so zastúpením bielkovín je pre telo nevyhnutná.

Dostatočné množstvo bielkovín je dôležité pre rast buniek, ich správne fungovanie a regeneráciu. A teda pre výstavbu svalovej zložky, fungovanie imunitného a hormonálneho systému.

A čo chudnutie? George L. Blackburn, harvadský profesor, prišiel s myšlienkou redukčnej vysokoproteínovej diéty. Za predpokladu, že v strave navýšime príjem bielkovín na úkor tukov a cukrov, dosiahneme schudnutie. A to dokonca trvalé a bez jojo-efektu.

Princíp proteínovej diéty

Ak by sme chceli definovať idéalnu diétu, určite by sme spomenuli nasledovné slovné spojenia: diéta bez jojo efektu, zdravé chudnutie, chudnutie bez straty svalovej hmoty… Vylučovacou metódou by sme mohli postupne vyraďovať jednotlivé diéty a víťazom by bola práve proteínová diéta.

Princíp diéty možno odvodiť od jej názvov: proteínová diéta, keto diéta alebo ketónová diéta. Je teda založená na zvýšenej konzumácii bielkovín vo forme vysokoproteínových jedál a následne vzniku stavu ketózy. Hlavným cieľom tejto diéty je redukcia tukových zásob a súčasne zachovanie pôvodnej svalovej hmoty počas ketózy. A práve to je pre ňu typické. Narozdiel od ostatných diét, kedy stratíte viac zo svalov ako z tukov, proteínová diéta vám pomôže skutočne schudnúť.

Ketóza je prirodzeným stavom tela, ktorý nastáva za podmienok, že zvýšime denný príjem bielkovín za súčasne zníženého príjmu sacharidov a tukov. Počas ketózy telo chudne. Prečo? Tvoria sa totiž ketolátky vznikajúce štiepením tukov. Tie sú schopné zastúpiť úlohu cukrov a byť zdrojom energie v období nedostatku. Zjednodušene povedané, navodíme stav, kedy potrebnú energiu pre svoje fungovanie telo získa zo štiepenia tukových zásob a svalové bunky ostanú stopercentne neporušené.

Francúzska detoxikačná diéta na chudnutie.

Ako sa dostať do stavu ketózy?

Telu trvá minimálne 2-3 dni, kým ketogénny stav nastane. Ketózu možno dosiahnuť len vtedy, keď zaradíte do jedálnička proteíny a obmedzíte príjem tukov a cukrov. A tu máte dve možnosti. Prvá možnosť je, že sa vyberiete cestou konzumácie jednotlivých potravín s vysokým obsahom bielkovín. Budete sa riadiť zoznamom zakázaných a povolených potravín, rátať si jednotlivé kalórie a obsah bielkovín obsiahnutý v nich. Následne je dôležité pripraviť si stravu vždy vopred na nasledujúci deň. To však môže byť pre pracovne vyťaženého človeka náročné nielen časovo, ale aj psychicky. Na tomto princípe sú založené známe diéty ako je napríklad Dukanova diéta alebo Atkinsonová diéta.

Drvivá väčšina týchto diét je však spojená s nasledujúcimi nevýhodami:
  • zabezpečiť dennodenný dostatočný príjem kvalitných bielkovín, malý obsah tukov a sacharidov je náročné
  • monotónny jedálniček – kvôli prísnej konzumácii proteínov musíte obmedziť ovocie, zeleninu a ďalšie zakázané potraviny
  • nedostatok ostatných živín – súvisí s predchádzajúcou nevýhodou
  • náročná príprava jedál – aby bola diéta chutná a mohli ste ju dlhodobo dodržiavať, vareniu sa nevyhnete
  • zápcha pre nedostatok vlákniny

Prodietix proteínová diéta je odlišná

A keďže málokomu Dukanova či Atkinsonová diéta vyhovuje, je tu ešte druhá možnosť – Prodietix proteínová diéta. Aké potraviny obsahujú najviac bielkovín? Koľko proteínov ešte zjesť? Nad týmito otázkami si lámať hlavičku už nemusíte. Francúzska proteínová diéta je totiž založená na konzumácii špeciálnych proteínových jedál, čím plnohodnotne a jednoducho dostanete do tela všetky potrebné živiny tak, aby ste schudli.

Avšak, konzumáciou instantných proteínových jedál počas diétneho programu sa jednotlivým nevýhodám môžete vyhnúť. Vďaka širokému sortimentu produktov konzumujete rôzne druhy chutných jedál. Dokonca môžete nadobudnúť pocit, akoby ste ani na diéte neboli. Sladké a slané proteínové jedlá zabezpečia, že nebudete hladovať a aj vaše chuťové poháriky budú spokojné.

Produkty sú vyrábané vo Francúzku z kvalitných surovín. Okrem dostatočného množstva kvalitných bielkovín obsahujú aj množstvo vitamínov a minerálov. A práve tých mávame počas väčšiny z diét nedostatok. Rovnako budete mať prehľad o tom, čo skutočne jete. Informuje vás o tom nutričné zloženie, ktoré je súčasťou každého produktu. Počas diéty založenej na Prodietix nebudete potrebovať 150 g proteínov denne, ak vážite 80 kg, pretože jedlá sú zložené z niekoľkých druhov bielkovín a poskytujú až 98 % absorpciu. Len pre zaujímavosť – pri bežných potravinách je absorpcia len cca 40 – 50 %. Nechýbajú ani dôležité minerálne látky a vitamíny. Čerešničkou na torte je jednoduchá príprava, časová nenáročnosť a prijateľná cena.

V neposlednom rade, Francúzska proteínová diéta má ďalšiu obrovskú prednosť. Tou je individuálny prístup ku klientovi. Na základe pohlavia, veku, momentálnej hmotnosti a cieľovej hmotnosti vám bude vypracovaný diétny plán na mieru s balíčkom produktov pre danú fázu diéty. Diétny plán si možno vypočítať pomocou online kalkulačky. A teda množstvo bielkovín, pomer cukrov a tukov je individuálne prispôsobený každému jednotlivcovi. Prijmete len toľko bielkovín a v takej forme, koľko dokáže telo využiť. Príprava týchto jedál je časovo nenáročná a dokonca vás toto stravovanie vyjde omnoho lacnejšie, než by ste si ich sami varili.

14 dňová diéta na chudnutie a jej princíp.

3 fázy francúzskej proteínovej diéty Prodietix – cesta k doživotnému schudnutiu

Každý, kto chce schudnúť efektívne a bez jojo efektu by mal absolvovať trojfázový diétny program. Dĺžka každej fázy je rovnaká. Jediný rozdiel je v množstve proteínových jedál, ktoré počas dňa budete jesť. V prvej fáze ich budete musieť zjesť najviac, v poslednej-tretej najmenej.

Prvá fáza spočíva v kompletnom nahradení bežného jedla špeciálnymi proteínovými jedlami. Táto fáza je najprísnejšia a pre mnohých najťažšia. Okrem spomínaných jedál sú povolené iba určité druhy zeleniny. Snaha a dodržiavanie 1. fázy však prinesie svoje ovocie. Sľubuje úbytok až 80% kilogramov z cieľového množstva zhodených kíl.

Druhá fáza (a tiež 3) sú dôležité z hľadiska udržania si váhy a pripravujú organizmus na návrat k pôvodnému jedálničku. Ponúkajú väčšiu voľnosť v konzumácii zeleniny a ďalších potravín. Množstvo hotových proteínových jedál je nižšie a postupne sa v jedálničku zvyšuje podiel bežných potravín.

Treťou fázou to však nekončí. Každému, kto tento druh diéty dodržiaval sa odporúča zaradiť aspoň jedno instantné proteínové jedlo denne na udržanie si novonadobudnutej hmotnosti. Ide o akési osvojenie si týchto stravovacích návykov, ktoré možno nazvať aj 4. fázou.

Suma sumárum, francúzska diéta je jedna z mála diét ponúkajúca efektívnu a trvalú stratu kilogramov. Ide o zdravý druh chudnutia a garantuje zachovanie si svojej novonadobudnutej hmotnosti aj po ukončení diéty. A ak patríte medzi tých, ktorí v kuchyni nechcú stráviť čo i len minútu naviac, francúzska proteínová diéta je pre vás viac ako stvorená.

Efektívna francúzska proteínová diéta
5 (100%) 3 hlasov
Marika Čierniková

8 rokov sa venujem fitness modelingu. Zdravá a vyvážená strava je podľa mňa pri cvičení i chudnutí najdôležitejšia. Snažím sa zdieľať svoje skúsenosti a poradiť každému, kto sa nevie vymaniť z nekonečného blúdneho kruhu. Okrem cvičenia rada cestujem a pečiem chutno-zdravé dobroty. :-)

  • 1