NAČÍTAVAM

Kliknite a začnite písať.

Detoxikácia

Detoxikácia čriev a ich očista – návod ako na to

Zdieľať

Ráno pohodlný presun autom do práce, potom pracovný čas strávený za obrazovkou počítača a opäť cesta domov. Doma si niekoľkokrát doprajete výdatné jedlo, pretože to ktoré ste mali v práci možno za veľa nestálo. Medzitým si prezriete poštu, vybavíte nejaké správy a večer sa konečne uvelebíte pred televíznou obrazovkou, aby ste si pozreli svoj obľúbený seriál. A približne takto, možno iba s malými obmenami sa to opakuje deň čo deň. Jednoducho absolútny nedostatok pohybu, ale zato dostatok jedla. Preto niet divu, že zlenivejú aj vaše črevá a z času na čas sa objaví zápcha alebo nadúvanie. Detoxikácia čriev a ich pravidelná očista by mala byť nevyhnutnosťou.

Detoxikácia čriev

Možno si po prečítaní týchto riadkov pomyslíte, že ide o zveličovanie. Zaiste, takýto životný štýl nie je možné zovšeobecňovať. No úvod článku pomerne presne vystihuje podstatu moderného spôsobu života, ktorý sa často spája práve so spomínanými faktormi. Tráviaci trakt dostáva poriadne zabrať.

Prečo je detoxikácia čriev / očista čriev dobrá aj pre vás?

Odpoveď je jednoduchá. Aj pri najlepšej starostlivosti o telo sa počas vášho života v hrubom čreve môže nahromadiť množstvo usadenín a toxických látok, ktorých sa telo nie vždy dokáže zbaviť samé. Do potravín sa pridávajú aj nebezpečné éčkaOčista čriev je preto jedinou možnosťou ako si pomôcť. Ľudský organizmus dokonca sám môže vysielať signály, že potrebujte detoxikáciu.

No a v prípadoch nevhodnej stravy dochádza k poruchám črevného prostredia, ktoré sa prejavuje narušením rovnováhy črevnej mikroflóry. Hrubé črevo je mimoriadne husto osídlené rôznymi kmeňmi baktérií, ktoré plnia rôzne úlohy. Rozkladajú nestrávené zvyšky potravy, stimulujú imunitný systém alebo produkujú látky likvidujúce cudzie baktérie, ktoré sa do tela dostávajú.

Kvasné baktérie v hrubom čreve sú prospešné, pretože v dôsledku ich činnosti vznikajú plynné látky, ktoré zväčšujú jeho objem a podporujú peristaltiku. Horšie je to s hnilobnými baktériami, pretože pri tomto procese vznikajú pre telo škodlivé látky, napríklad amoniak.

TIP: Pozrite sa ako vyzerá detoxikačná diéta a začnite s očistou čriev ešte dnes.

Radikálna detoxikácia čriev nie je dobrá

Použitie preháňadiel možno predstavuje pohodlný spôsob očisty čriev, avšak z pohľadu nejakej pravidelnosti vykonávania takejto očisty nie práve ideálny. Dôvod je prozaický. Pravidelné používanie predstavuje riziko návyku. Črevo postupne spohodlnie, pretože jeho funkciu nahradia preháňadlá a vy musíte po nich siahať častejšie. Takáto očista a detoxikácia čriev so sebou môže prinášať aj stratu minerálov, vrátane dôležitého draslíka, ktorý prispieva k normálnej peristaltike čreva.

Ani použitie črevnej sprchy nie je práve ten najpríťažlivejší spôsob očisty čriev. Navyše očista prúdom vody môže predstavovať riziko komplikácií a zabezpečí iba fyzické prečistenie čreva. Podobne ako použitie preháňadiel, ani črevná sprcha neprinesie efekt komplexnej detoxikácie celého organizmu.

Najlepšia detoxikácia čriev - Zelený jačmeň a Chlorella
Vražedná kombinácia pre všetky toxíny vo vašom tele. Áno, reč je o balíčku Zelená dvojka, ktorý obsahuje pre telo prospešný Zelený jačmeň a Chlorellu. Pomôže detoxikovať črevá a očistiť celé telo. Prípravok odporúčame aj ako prevenciu mimo plánovanej detoxikácie.

Skúste detoxikáciu a očistu čriev prirodzeným spôsobom

Pri tomto spôsobe nepôjde v žiadnom prípade o nejaký drastický alebo jednostranný typ diéty. Isté úpravy na jedálnom lístku však budeme musieť urobiť. Ak chcete totiž prirodzeným spôsobom očistiť črevá a detoxikovať organizmus, tak budete musieť začať práve pri strave.

Skôr ako si povieme niečo bližšie k samotnej detoxikácii, tak je dôležité povedať, že detoxikácia čriev by mala trvať približne 2 až 3 týždne. Počas detoxikácie odporúčania nepreháňajte a dodržte istú postupnosť. Doprajete telu čas zvyknúť si na zmenu jedálneho lístka.

Detoxikácia alebo očista čriev môže pomôcť prinavrátiť človeku pevnú imunitu.

Ako na detoxikáciu čriev? Začnite vlákninou!

Proces detoxikácie je postavený na obmedzení spotreby mäsa, mastných jedál a postupnom prechode na stravu s dostatkom vlákniny. Vláknina je nestráviteľná a pre fungovanie hrubého čreva dôležitá. Považuje sa za prebiotikum, pretože prispieva k tvorbe živnej pôdy pre mikroorganizmy, ktorých činnosť má prospešný vplyv na zdravie.

Viaže na sebaa vodu, napučí a pri prechode tráviacim traktom zväčší objem stolice, čím uľahčí jej vylúčenie. Pri ceste tráviacim traktom dokáže na seba naviazať aj usadeniny a toxické látky. Vláknina zároveň prispieva k stabilizácii hladiny cukru v krvi a tiež k znižovaniu hladiny cholesterolu. Odporúčaný denný príjem vlákniny je 20 – 35 g. Počas detoxikácie dávku zvýšte.

Zdroje vlákniny:

Pri konzumácii vlákniny nezabudnite:

  • na už spomínanú postupnosť. Dávky vlákniny zvyšujte pomalšie, pretože ak si črevo nezvykne na vyššie dávky vlákniny, tak môže zareagovať zápchou alebo nadúvaním.
  • na dostatočný pitný režim. Správny pitný režim je odporúčaný vo všeobecnosti, no v tomto prípade to platí dvojnásobne. Odporúča sa vypiť 3 až 3,5 litra tekutín denne. Nečakajte na pocit smädu a pite priebežne. Odporúčajú sa nesýtené minerálne vody a detoxikačné alebo bylinkové nesladené čaje. Dobrá je aj zelená káva na detoxikáciu.

Detoxikácia čriev sa potom dá podporiť mliečnymi výrobkami

Pri detoxikácii si vyberajte kyslomliečne výrobky so živými kultúrami. Predovšetkým tie, ktoré obsahujú baktérie mliečneho kvasenia Lactobacillus bifidus. Dokážu totiž priaznivo ovplyvniť zloženie črevnej mikroflóry hrubého čreva v prospech kvasných baktérií. Na to aby ste dosiahli požadovaný efekt vám postačí skonzumovať jeden jogurt denne.

Detoxikácia bude komplexná s chlorofylom

Potraviny s obsahom chlorofylu dokážu vhodne detoxikovať organizmus. Výborne na seba viažu toxíny, prekrvujú organizmus a zároveň sú významným zdrojom draslíka a horčíka. Poznávacím znamením chlorofylu v potravinách je sýta zelená farba. Zaradením zeleniny na jedálny lístok ako je brokolica, špenát, kel, hlávkový šalát alebo kapusta urobíte detoxikáciu organizmu ešte účinnejšou. Na detoxikáciu je preto skvelý zelený jačmeň a chlorella s vysokým obsahom chlorofylu.

Črevá sa vám poďakujú aj za pohyb

Za problémy s trávením nemôžu len zanesené črevá. Častou príčinou tráviacich problémov je nedostatok pravidelného pohybu. Pravidelný pohyb neprospieva iba kardiovaskulárnemu systému. Rozhýbte preto tiež svoje črevá. Aj nenáročné pohybové aktivity dokážu prekrviť všetky vnútorné orgány, ktoré sa spolupodieľajú na trávení.

Pravidelný pohyb zvyšuje okrem iného aj tvorbu žlče, ktorá napomáha lepšiemu tráveniu tukov. Formu pohybu si zvoľte podľa vlastných preferencií. Nech je to však aspoň 20 minút denne. V prípade, že nemáte ďaleko do práce možno bude postačovať ak auto necháte doma a trasu prejdete na bicykli alebo pešo.

Detoxikácia čriev samozrejme nemusí byť možnosťou úpravy tráviacich problémov až vtedy keď naozaj nastanú. Úprava stravy spolu s pohybom nikdy neuškodí a vy sa budete môcť po dlhom čase cítiť opäť vo forme a plný elánu.

Detoxikácia čriev a ich očista – návod ako na to
5 (100%) 18 hlasov
Marika Čierniková

8 rokov sa venujem fitness modelingu. Zdravá a vyvážená strava je podľa mňa pri cvičení i chudnutí najdôležitejšia. Snažím sa zdieľať svoje skúsenosti a poradiť každému, kto sa nevie vymaniť z nekonečného blúdneho kruhu. Okrem cvičenia rada cestujem a pečiem chutno-zdravé dobroty. :-)

  • 1