Citrónová diéta

Vyskúšali ste už takmer všetky diéty alebo zaručené a overené typy na chudnutie od svojich priateľov, ale váha ukazuje niečo úplne iné ako ste očakávali? Bola medzi nimi aj citrónová diéta? Nenápadný citrón vraj pri chudnutí dokáže pomôcť…

Diéta citrónová na chudnutie a recepty k nej.

Skôr než začneme – zloženie citrónov

Citróny obsahujú približne 87 % vody a veľké množstvo kyseliny askorbovej (vitamínu C) a kyseliny citrónovej. Ďalej obsahujú bioflavonoidy, pektín a vonné silice.

Okrem toho sú zdrojom vápnika, draslíka, fosforu, horčíka, železa, zinku a ďalších. Pre predstavu uvádzame niektoré vybrané hodnoty obsahu vitamínov a minerálov na 100 gramov:

  • Vitamín C 53 mg
  • Vitamín E 0,15 mg
  • Pyridoxín 0,080 mg
  • Riboflavín 0,020 mg
  • Tiamín 0,040 mg
  • Draslík 138 mg
  • Vápnik 26 mg
  • Železo 0,60 mg
  • Horčík 8 mg

Citrón ako všestranný pomocníkOslabená imunita je problémom, ktorý vám pomôže vyriešiť citrón.

Tento malý bojovník proti vašim nadbytočným kilogramom pochádza pravdepodobne z Indie alebo Číny, odkiaľ sa jeho pestovanie neskôr rozšírilo do celého sveta.

O jeho využití už bolo toho veľa povedaného, ale predsa vám niektoré jeho zdravotné benefity stručne pripomenieme. Čím je teda citrón taký výnimočný?

  • Pomáha pri poruchách trávenia a pri zápche – citrónová šťava, voda, sóda a med vám po ťažkom obede alebo večeri odstráni tráviace problémy. Odporúča sa tiež pridať listy mäty alebo drvené semená feniklu.
  • Pomáha pri starostlivosti o vlasy – citrónová šťava sa osvedčila pri problémoch s lupinami, vypadávaním vlasov a ďalšími problémami súvisiacimi s vlasmi a pokožkou hlavy.
  • Pomáha pri starostlivosti o pleť – citrónová šťava, ktorá je prírodným antiseptickým liekom, môže tiež pomôcť pri problémoch súvisiacich s pokožkou, napríklad s akné, ale pôsobí aj proti starnutiu a môže odstrániť vrásky a čierne škvnky. Zmierňuje bolesť po včelích bodnutiach.
  • Pomáha pri poruchách s dýchaním – citrónová šťava zmierňuje respiračné problémy a môže napomôcť pri upokojení osôb trpiacich astmatickým záchvatom. Ako bohatý zdroj vitamínu C je vhodný pri riešení dlhodobejších respiračných ochorení.
  • Pomáha pri reumatizme – citrónová šťava pôsobí ako diuretikum a je vhodným prostriedkom pri reumatizme a artritíde.
  • Pomáha pri chudnutí – pitie citrónovej šťavy zmiešanej s vlažnou vodou prispieva k zníženiu telesnej hmotnosti, ale tento zdravotný benefit si teraz podrobnejšie rozoberieme v súvislosti s citrónovou diétou.

Citrónová diéta a jej princíp

Citrónová diéta využíva účinky látok obsiahnutých v citrónoch, ktoré zrýchľujú metabolizmus, napomáhajú štiepeniu tukov a tlmia pocit hladu. Dobrá správa pre tých, ktorí sa len ťažko vzdávajú svojej porcie jedla je, že 7 dňová citrónová diéta nie je založená na odopieraní si jedla alebo držaní hladovky.

Naďalej môžete jesť raňajky, zdravé desiaty, obedy, olovranty či večere. Podmienkou je zaradenie čerstvej citrónovej šťavy do vášho pitného režimu, jeho dodržiavanie a využitie citrónovej šťavy pri dochucovaní pokrmov.

Voda s citrónom je základVoda s citrónom pôsobí detoxikačne a odporúča sa viac ako kalorické nápoje.

Predpokladom úspešnosti citrónovej diéty je teda pitie 2 až 3 litrov vlažnej vody s citrónovou šťavou. Začnete ráno, kedy si do vlažnej vody môžete primiešať okrem čerstvej citrónovej šťavy aj trochu medu a škorice. Táto kombinácia nielenže zvýši  účinnosť diéty, ale spolu so zdravými raňajkami vás naštartuje do nového dňa lepšie, ako energetické drinky.

Ďalej cez deň pokračujete pitím vlažnej vody s citrónovou šťavou v rámci odporúčaného pitného režimu, to znamená v menších dávkach počas celého dňa. Ak si počas dňa doprajete aj bylinkový čaj, tak sa nemusíte trápiť, nie je to žiadny prehrešok proti citrónovej diéte.

Počas dňa sa snažte využiť citrónovú šťavu na dochucovanie jedál. Citrónovú šťavu môžete použiť ako náhradu octu a dochucovať ňou napríklad polievky, či šaláty.

Večer môžete postup z rána zopakovať a k citrónovej šťave pridať med so škoricou. Med a príjemná vôňa citróna a škorice vás v tomto prípade upokoja a pripravia vás na nočný odpočinok.

Na záver dodávame, že tak ako pri ostatných diétach, aj citrónová diéta vyžaduje upraviť jedálniček, na ktorom by sa mali nachádzať ľahšie jedlá. A hoci to už znie otrepane, no nezabudnite na dostatok pohybu (bez neho to nepôjde!).

TIP: Med a škorica je skvelá kombinácia pri chudnutí a podpore oslabenej imunity.

Čo môžem jesť počas citrónovej diéty?

Nie ste zvlášť limitovaní, ale preferujte zdravšie potraviny:
  • celozrnné pečivo
  • ryby a biele mäso
  • ovocie a zeleninu
  • nízkotučné mliečne výrobky
Počas citrónovej diéty sa vyhnite:
  • alkoholu a sladeným nápojom
  • necukrite, obmedzte sladkosti a používajte zdravé náhrady cukru
  • obmedzte konzumáciu bravčového a hovädzieho mäsa
  • vzhľadom na celkový zdravší životný štýl počas diéty nefajčte

Citrónová diéta znamená, že budete piť citrónovú šťavu počas dňa.

Citrónová diéta a jej výhody

  • Podstatnou výhodou diéty je skutočnosť, že nie ste prakticky nijako obmedzovaní pri prijímaní potravy a nebudete cítiť hlad.
  • Za predpokladu, že budete uprednostňovať ľahšie a zdravšie jedlá, tak vám stále zostáva široký a pestrý výber jedál pre vyvážené stravovanie.
  • Nezanedbateľný je celkový zdravotný prínos spojený s príjimaním zdraviu prospešných látok obsiahnutých v citróne a dodržiavanie odporúčaného pitného režimu.
  • Výhodou diéty je aj jej celková finančná nenáročnosť.

Nevýhody citrónovej diéty

  • Nie je vhodná pre ľudí s problémami žalúdka.
  • Môže vyvolávať pálenie záhy.
  • Neodporúča sa tiež ľuďom, ktorí majú problémy so zubnou sklovinou.

Citrónová polievka recept

Pre vašu inšpiráciu vám prinášame recept na citrónovú polievku.

Čo budete potrebovať?
  • čerstvú šťavu z dvoch citrónov
  • cibuľu a cesnak
  • dve papriky
  • kukuričnú krupicu
  • olivový olej
  • šafran
  • smotanu na varenie
  • slepačí vývar

Na mierne rozpálenom olivovom oleji si v hrnci do sklovita orestujeme nadrobno nakrájanú cibuľu a cesnak. Potom do hrnca pridáme vývar, citrónovú šťavu, šafran a všetko zahustíme kukuričnou krupicou.

Varíme na miernom ohni približne 10 minút. Medzitým si očistíme a nákrajame papriku na pásiky a na troche olivového oleja ju osmažíme, takto pripravenú papriku potom servírujeme spolu s polievkou. Pred ukončením polievku osolíme, okoreníme a nakoniec pridáme smotanu. Necháme chvíľu prevrieť a polievka je hotová.

Náš názor na citrónovú diétu

Predtým ako uzavrieme tému citrónovej diéty bolo by vhodné a korektné voči čitateľom nášho blogu vyjadriť aj náš názor na túto diétu.

Keď zohľadníme viacero faktorov súvisiacich s citrónovou diétou, tak si myslíme, že jej dodržiavanie spolu s úpravou jedálnička a obmedzením alkoholu je určite veľkým zdravotným prínosom pre človeka.

Čo sa týka samotnej diéty, ak máme byť úprimní, nie sme presvedčení, že pitie citrónovej šťavy môže nejako výraznejšie napomôcť k rapídnemu úbytku telesnej hmotnosti.

Neoslovila vás citrónová diéta? Nechajte si vytvoriť diétu na mieru!

Pokiaľ chcete naozaj schudnúť, tak nie je nič lepšie ako diéta na mieru od výživového špecialistu. Citrónová diéta nie je dobrá na dlhšie obdobie a jedálniček zostavený na mieru je určite lepšou možnosťou.

Citrónová diéta
5 (100%) 10 hlasov

Pridať komentár