Plážová diéta – South beach diet

Milujete leto a radi si ho užívate pri mori? Slnko, voda, teplo nás lákajú von. Relax na pláži je to najlepšie, čo si viete počas horúcich dní predstaviť? Ideálnejšie to však môže byť s chladeným drinkom v ruke a s pocitom, že máte krásnu štíhlu líniu. Ale ako ju získať? Plážová diéta vám pomôže.

Plážová diéta

Veľa vlákniny, málo sacharidov a tukov. Zoznámte sa s plážovou diétou. Jej tvorcom je floridský kardiológ Arthur Agatston. Plážová diéta nazývaná tiež ako South Beach, je založená na nosnej myšlienke a to je, obmedzenie nezdravých sacharidov, inak povedané jednoduchého cukru. Ďalším významným pilierom, je jesť jedlá s nízkym, čiže stredným glykemickým indexom, vďaka čomu naštartujete vaše chudnutie.

Čo je glykemický index?

Glykemický index je číslo, ktoré udáva dobu, za ako rýchlo spôsobí produkt zvýšenie množstva cukru v krvi. Práve preto plážová diéta zdôrazňuje, konzumovať výlučne potraviny s nízkym alebo stredným glykemickým indexom, keďže rozkolísaná hladina inzulínu dovoľuje ukladanie tuku najmä v oblasti brucha, a zároveň je hlavnou príčinou obezity.

Zásady plážovej diéty

  • prvá dvojtýždňová fáza je najprísnejšia fáza, no výhodou je, že sa za tento čas dokážete zbaviť troch kíl.
  • v druhej fáze je povolené konzumovať potraviny, ktoré boli v prvej fáze zakázané.
  • výnimočnosť tretej fázy spočíva v tom, že stravovanie sa má stať vašou životnou filozofiou k tomu, aby sa kilogramy k vám už nevrátili.

Povolené potraviny pri plážovej diéte:

  • hovädzie mäso
  • bravčové mäso
  • teľacie mäso
  • morčacie mäso
  • kuracie mäso
  • všetky druhy morských rýb
  • vajcia
  • syry
  • orechy
  • huby
  • olivový olej

1. fáza diéty

Čas trvania: 14 dní

Počas dňa zjedzte päť porcií, ktoré budú zahrnuté v troch hlavných jedlách. Nemali by ste zabúdať na ryby, morské plody, hydinu. Plážová diéta však upozorňuje: neprejedajte sa, naložte si o tretinu menej, než je bežná porcia. Dajte si kávu bez mlieka a cukru.

Povolené potraviny: olivový a repkový olej, orechy, strukoviny, morské plody, ryby, dve porcie mliečnych výrobkov denne, nízkotučný jogurt alebo nízkotučné mlieko.

Nepovolené potraviny: pečivo, chlieb, zemiaky, ryža, cestoviny, alkohol, cukor, ovocie, cukor, kukurica, mrkva, cukrová repa. Pozrite si aj ďalšie potraviny, ktorým sa v lete musíte vyhnúť.

Jedálniček 1. fázy plážovej diéty:

  • Raňajky: miešané vajíčka s cibuľkou a zelenou paprikou, dva plátky chudej šunky, nesladený čaj
  • Desiata: nízkotučná mozzarella s paradajkou
  • Obed: zeleninový šalát s bylinkami a olivovým olejom, plátok grilovanej ryby
  • Olovrant: nízkotučné acidofilné mlieko
  • Večera: dusené morčacie prsia s dusenou zeleninou

TIP: Ako nahradiť cukor? Pozrite sa na zdravé náhrady cukru.

2. fáza diéty

Čas trvania: po želanú hmotnosť

Po prvých dvoch týždňoch môžete do jedálneho lístka pridávať tie potraviny, ktoré ste si v prvej fáze odopierali. sacharidy. Tu platí zásada, že ak máte chuť na celozrnný chlieb alebo cestoviny či horkú čokoládu, dajte si. Jesť môžete mrkvu, ovocie ale s mierou a hlavne v malom množstve. Stále je však zakázaný biely chlieb či pečivo, ryža, zemiaky, kukurica a sladkosti.

Jedálniček 2. fázy plážovej diéty:

  • Raňajky: plátok celozrnného chleba s rastlinným tukom a čerstvou zeleninou, káva bez cukru
  • Desiata: päť plátkov chudej hydinovej šunky­­
  • Obed: kurací vývar s mäsom a zeleninou
  • Olovrant: nasekané orechy s troma lyžicami ricotty
  • Večera: tuniak vo vlastnej šťave so zeleninovým šalátom

3. fáza diéty

Ste spokojná s dosiahnutým výsledkom? V tretej fáze udržiavajte vašu hmotnosť. Plážová diéta v tejto fáze povoľuje konzumovať všetky zakázané potraviny ale platí – s mierou! Ak však opäť začnete priberať, na určitý čas sa vzdajte sacharidových potravín.

Jedálniček 3. fázy plážovej diéty:

  • Raňajky: nízkotučný jogurt s jablkom, lyžicou nasekaných orechov, nesladený čaj
  • Desiata: plátok celozrnného chleba s nátierkou z tvarohu a byliniek
  • Obed: grilovaná ryba s cuketou, varený zemiak v šupke
  • Olovrant: paradajková šťava alebo ovocné smoothie
  • Večera: zapekaná špargľa s chudou šunkou a nízkotučným tvrdým syrom

Milujete dezerty?

Plážová diéta myslí aj na tie z vás, ktoré si nevedia odoprieť sladké. Po večeri si v druhej a tretej fáze môžete spokojne dať nízkotučný tvaroh s čerstvým ovocím, prípadne s orechmi. Pokiaľ obľubujete jogurty, vhodný je napríklad vanilkový bez cukru. Do neho si pre lepšiu chuť môžete dať pár kociek kvalitnej tmavej čokolády. Máme pre vás i návrh. Už ste niekedy skúsili ovocné želé?

Recept: Zdravé domáce želé cukríky

Vedeli ste o tom, že aj britská vojvodkyňa Catherine, manželka princa Williama miluje sladké? Chuť na sladkosti však zaháňa zdravšou formou a to – gumenými medvedíkmi. Poďte sa inšpirovať a spravte si doma ich zdravšiu verziu.

  • 4 hrnčeky ovocia ( jahody, čerešne, pomaranč, čučoriedky..)
  • 6 PL želatíny v prášku (100%)
  • ½ citrónovej šťavy
  • formičky – najlepšie silikónové

Vybraté ovocie rozmixujte, preceďte cez sitko aby ste sa zbavili dužiny. Po rozmixovaní by ste mali získať približne 2 hrnčeky šťavy. Polovicu šťavy vylejte do hrnca. Druhú polovicu nechajte v miske, posypte ju želatínou v prášku a nechajte ju pár minút postáť.

Šťavu, ktorú máte v hrnci  začnite zohrievať na miernom plameni a po chvíli k nej pridajte šťavu, ktorú sme zmiešali so želatínou. Dôkladne premiešajte aby vám neostali hrudky. Pridajte šťavu z citróna a opäť dobre premiešajte. Šťavu môžete odstaviť z plameňa. Musíte dbať na to, aby vám šťava neprevrela. Musí sa iba hriať.

Takto pripravenú šťavu vylejte do formičiek a nechajte stuhnúť aspoň na 8 hodín. Želé z formičiek vyklopte. Ak želé nejde z formičiek von, dajte ich ešte na 30 minút do mrazničky a vyklopte ho potom. Takto pripravené chutné a najmä zdravé želé cukríky, môžete spokojne pri plážovej diéte konzumovať, bez výčitiek svedomia.

Výhody plážovej diéty:

  • regulácia vlastnej chuti na jedlo
  • prax odhadovať veľkosť porcie
  • jesť päť porcii denne – nebudete trpieť hladom

Nevýhody plážovej diéty:

  • malý prísun sacharidov – úbytok svalovej hmoty
  • veľké množstvo príjmu vlákniny – žalúdočné ťažkosti

Plážová diéta našimi očami a zhrnutie

Plážová diéta má mnoho priaznivcov po celom svete. Medzi jej priaznivcov patria i známe tváre z Hollywoodu ako je speváčka Beyoncé, topmodelka Gisele Bündchenová, či Jennifer Lopez.

Plážová diéta, je mimoriadne obľúbeným spôsobom redukcie telesnej hmotnosti práve preto, že nepredstavuje drastický typ diét. Plážová diéta je miernejší spôsob chudnutia, práve kvôli tomu, že dovoľuje najesť sa do sýta. V tom tkvie jej obľúbenosť a získala si dôveru ľudí, ktorí túžia po zmene.

Na druhú stranu, doba trvania plážovej diéty je rozčlenená na 3 etapy, pri ktorých je dôležité dodržiavať striktný plán, ktorý obsahuje presne odporúčané produkty. Uvedomujeme si, že práve z tohto dôvodu sa môže plážová diéta zdať náročnou. Vyžaduje si totižto pevnú vôľu a trpezlivosť. Budeme radi, ak sa o vaše prípadné skúsenosti podelíte v komentároch.

TIP: Letná diéta na chudnutie s jedálničkom – pozrite sa a začnite!

Plážová diéta – South beach diet
5 (100%) 5 hlasov

Pridať komentár