NAČÍTAVAM

Kliknite a začnite písať.

Chudnutie Otázky a odpovede

Ako schudnúť zo stehien a bokov?

Zdieľať

Ženy túžia po štíhlej a krásnej postave. Najviac tuku sa však ukladá v dolných partiách tela, ako sú stehná a boky. Veď stačí jediný pohľad na Venušu a všetkým je jasné, že už v pradávnych dobách mali ženy široké boky i stehná. Vtedy to bol ideál ženskej krásy. Časy sa menia a po mólach sa prechádzajú krásky s minimálnymi bokmi a stehnami. Stojíte aj vy pred otázkou ako schudnúť zo stehien a bokov?

Ak schudnúť zo stehien a bokov

Nie je to vôbec jednoduché, je to mimoriadne náročné. Proste beh na dlhé trate. Nie je to tým, že by ste sa nesnažili dostatočne, ale objemnejšie boky a stehná sú vám dané geneticky. Ženy majú širšie boky a stehná kvôli jednoduchšiemu pôrodu. V dnešnom článku vám ponúkame rady aj tipy ako schudnúť z bokov a zo stehien – teda aspoň sa o to pokúsiť.

Genetika je genetika …

Ako sme už spomínali, široké boky a stehná dostali ženy už do vienka. Ich veľkosť závisí od hormónov a k ich rastu dochádza počas puberty. Telo sa formuje do svojej konečnej podoby, ktorú už má žena predurčenú. Chceme tým povedať, že ak ste štíhla, určite by ste nemala očakávať, že dokážete schudnúť zo stehien a bokov ešte kilogram tuku. Jasné tie ženy, ktoré trpia nadváhou alebo obezitou v týchto partiách schudnúť dokážu, ale určite nebudú štíhle ako modelky.

Riešenie ako schudnúť zo stehien a bokov zahŕňa správny jedálniček a konkrétne cviky. Najlepšie je schudnúť nielen z týchto partií, ale mali by ste sa pokúsiť schudnúť zo všetkých partií, hlavne od pása dole. To znamená nielen z bokov a stehien, ale aj z brucha, lýtok aj zo zadku. 2 najčastejšie typy, na ktoré sa teraz zameriame sú hruška a jablko.

TIP: Cviky na pevný zadok a zároveň, aby ste mali pevné stehná + FOTO.

Typ postavy hruška

Je pre ňu charakteristické ukladanie tuku práve od pása nižšie. Boky, stehná a zadok sú oblé, zatiaľ čo horná časť tela je viditeľne užšia. Tento typ môžete častokrát získať aj po pôrode (pozrite článok ako schudnúť po pôrode). Nato, aby ste v týchto partiách schudli je nevyhnutná úprava jedálnička a cvičenie, ktorými by ste sa mali zaoberať.

Často sa za týmto typom postavy môžu skrývať aj problémy s lymfatickým systémom. Odporúčame zapájať do cvičenia aj hornú polovicu tela, aby sa vzhľad hornej a dolnej časti vyrovnali.

Typ postavy jablko

Ak máte typ postavy jablko, tak sa vám tuk ukladá hlavne v oblasti brucha a bokov. Ako schudnúť z bokov, keď máte tento typ postavy? Musíte začať pri jedle. Zabudnite na jednoduché cukry a prehodnotiť by ste mali vo svojom jedálničku príjem červeného mäsa i mliečnych výrobkov.

Venujte pozornosť pohybu, hlavne chôdzi a behu, ale aj posilňovacím cvikom na brucho a boky. Ak máte ale od prírody široké boky, tak ostanú výraznejšie aj bez tuku.

Ako schudnúť zo stehien a bokov?

Najdôležitejšia je správna a vyvážená strava. Samozrejme pri každom chudnutí, je jedno, či chcete schudnúť zo stehien a bokov alebo na celom tele. Bez správneho stravovania sa výsledky dosiahnu len veľmi ťažko. Povinnosť strážiť si prijaté a spotrebované kalórie je nevyhnutnosťou, aby ste viac kalórií spotrebovali ako prijali. Vyraďte z jedálnička jedlá, ktorých tuky sa ukladajú rovno do dolných partií a naopak zaraďte také jedlá, ktoré pomôžu tuky odbúrať.

Existuje veľa potravín, o ktorých netušíte, že majú tendenciu spaľovať tuky. Keď ich pridáte do jedálnička, tak môžete získať ďalších pomocníkov v boji proti tuku na vašich stehnách a bokoch.

Pravidelná konzumácia týchto potravín vám môže pomôcť:

Ďalšou veľmi populárnou potravinou sú ryby. Obsahujú omega-3 mastné kyseliny, sú to tuky, ktoré si telo nedokáže vyprodukovať. Tieto kyseliny sú dôležité pri chudnutí, dokážu naštartovať proces spaľovania podkožného tuku a metabolizmus ich spaľuje aj keď ste v pokoji.

Mali by ste jesť nízko-tučnú stravu s malým množstvom živočíšnych bielkovín. Súčasťou stravy by mal byť dostatok: sacharidov, hlavne obilnín. Ráno jedzte sacharidy a večer bielkoviny. Jedna vec je zmena stravovania, ale bez pohybu to určite nepôjde.

Pohyb je základom chudnutia i zdravia

Pohyb a cvičenie by mali byť ďalšou dôležitou súčasťou ako schudnúť zo stehien a bokov. Neodporúča sa extrémne cvičenie. Ešte raz podotýkame, musíte znížiť telesný tuk, inak vám žiadne cvičenie nepomôže. Zdravá strava a cvičenie musia ísť ruka v ruke.

Je potrebné hýbať sa správne, aby sa tuky spaľovali namiesto ďalšej tvorby svalov, aby nedošlo k optickému zväčšeniu problematickej partie. Na chudnutie je potrebné aktivovať svaly v stredovej časti tela. Vhodné sú pilates alebo joga, aeróbny pohyb, najlepšie beh aj plávanie.

Cviky na stegná

Ako schudnúť zo stehien?

Pred nastavením správneho režimu je potrebné zistiť, či máte na stehnách veľa tuku. Urobíte to jednoducho. Vystrite nohu a napnite svaly. Chyťte kožu na stehnách medzi prsty. Ak sa vám dá bez väčších problémov chytiť veľké množstvo kože, tak ide práve o tuk. Naopak, ak vám medzi prstami ostane len málo kože, tak sú nohy pomerne svalnaté.

Ak chcete schudnúť zo stehien, tak sa budete musieť poriadne zapotiť. Inak ako cvičením to nedosiahnete. Naštartujte zároveň svoj metabolizmus, aby vám podkožný tuk mizol čo najrýchlejšie. Pridajte aj posilňovanie hornej polovice tela, nerobte tú chybu, že budete posilňovať len nohy v domnení, že vybudovaním ďalšieho svalstva spálite tuky. Opak je pravdou, čím viac sa zameriate len na nohy musíte rátať s tým, že ak sval spevnie spravidla sa aj trocha zväčší.

Mali by ste sa držať ďalej od spracovaných alebo upravovaných, mrazených potravín a rýchleho občerstvenia, ktoré sú charakteristické vysokým obsahom chemických a prídavných látok, rafinovaných cukrov, tukov a sodíka.

Dá sa schudnúť zo stehien a z bokov?

Pri tejto otázke je odpoveďou áno, ale … všetko sa dá, len treba chcieť a vyžaduje si to veľmi pevnú vôľu. Jedzte superpotraviny a dodržiavajte správnu životosprávu. Ak chcete vedieť ako schudnúť zo stehien a bokov určite zabudnite na posilňovanie. Najlepšia je rýchla chôdza, beh a plávanie.

Postava je nám daná geneticky a preto v týchto partiách je úplné schudnutie na modelkovskú postavu skôr fikciou než realitou. Skúste sa zmieriť a stotožniť s vašou “pevnou” postavou. Cvičením a správnou životosprávou sa dajú tieto partie spevniť a vyformovať. Na vyváženú peknú postavu vám odporúčame komplexnejšie pohyby, ako len pohyby na dolné partie tela.

TIP: Pozrite sa na diéty na chudnutie, ktoré vám môžu pomôcť zhodiť kilá navyše.

Ako schudnúť zo stehien a bokov?
4.8 (95.56%) 9 hlasov
Marika Čierniková

8 rokov sa venujem fitness modelingu. Zdravá a vyvážená strava je podľa mňa pri cvičení i chudnutí najdôležitejšia. Snažím sa zdieľať svoje skúsenosti a poradiť každému, kto sa nevie vymaniť z nekonečného blúdneho kruhu. Okrem cvičenia rada cestujem a pečiem chutno-zdravé dobroty. :-)

  • 1
Predošlý článok
Ďalší článok

1 Comment

  1. Anna 2. januára 2018

    Skvelý článok! Veľmi sa mi páčil.

    Odpovedať

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *