Pitný režim pri chudnutí

Nič v našich organizmoch by nemohlo fungovať, ak by v nich nebola prítomná tak jednoduchá zlúčenina akou je voda. Neprebiehalo by trávenie, vstrebávanie a ani následný metabolizmus jednotlivých látok.

Štúdie dokazujú, že správny pitný režim pri chudnutí je jedným zo základných predpokladov účinnej redukcie váhy.

Pozrite sa aký pitný režim pri chudnutí musíte dodržiavať, aby ste boli úspešní.

Pitný režim a niekoľko zaujímavostí

Dehydratácia – nezahrávajte sa s ňou!

Nedostatok tekutín vnímajú najviac zo všetkého mozgové bunky. Vtedy dochádza k bolestiam hlavy až poruchám psychiky. Väčšie nedostatky vody vedú k poklesu fyzickej a psychickej výkonnosti, pocitu slabosti, nevoľnosti až kŕčom. Aj únava a ospalosť počas dňa môže byť signálom toho, že váš pitný režim nie je správny.

Dehydratácia môže nastať kedykoľvek počas roka, nie len v letných a teplých mesiacoch. Suchoty v zimných mesiacoch možu telo dehydrovať oveľa rýchlejšie ako v teplých dňoch. Keď je človek dehydrovaný, má tendenciu sa prejedať a tým samozrejme prijímať viac kalórii.

Pitie studenej vody pomáha spaľovať kalórie

Pitie studenej vody môže naozaj telu pomôcť vášmu telu spáliť viac kalórií. Pýtate sa prečo? Po vypití studeného pohára vody telo vydáva väčšiu energiu na vyrovnanie vašej vnútornej telesnej teploty. Tým sa spaľujú kalórie – zásoby energie. Vypitím 1 litra studenej vody počas celého dňa vaše telo spáli až 70 kalórií.

Milovníkov kávy by mohla zaujímať aj tzv. zelená káva, ktorá pomáha o niečo viac spaľovať kalórie a navyše sa stala trendy aj vďaka detoxikačným účinkom. Viac o účinkoch zelenej kávy sme vám priniesli už priniesli v samostatnom článku.

Koľko vody vypiť pri chudnutí?

Z každej strany počúvame, že musíme vypiť približne 2 litre vody denne. Vzhľadom na to, že každé telo sa správa úplne inak to neplatí.

Mali by sme vypiť skoro polovicu svojej telesnej hmotnosti v decilitroch (dcl). Čiže ak vážite 80 kg, za deň by ste mali vypiť 30 najviac 40 dcl čistej vody. Alebo existuje výpočet, v ktorom vašu aktuálnu hmotnosť vynásobíte číslom 35. Týmto výpočtom získate koľko vody v mililitroch (ml) by ste mali za bežných podmienok počas dňa vypiť.

Avšak toto číslo sa pohybuje ľubovoľne. Jednoducho, správny pitný režim závisí je naozaj veľmi individuálny. Napríklad človek, ktorý sa viac potí, športuje alebo cvičí pravidelne, by mal vypiť toho viac ako ten, ktorý počas dňa sedí v kancelárii.

Na druhú stranu si musíme dávať pozor, aby ste nevypili tekutín príliš veľa. Neprežeňte to. Nadmerné množstvo vody vedie k preťažuje obličiek, srdcu a ďalších orgánov.

Voda obsiahnutá v potravinách

Vodu však do seba nemusíme dostať len vo forme tekutín, ale taktiež prostredníctvom potravín. Obsah vody v potravinách je značne premenlivý. Zastupuje množstvo okolo 50 – 90%.

Pitný režim vám pomôže doplniť aj potrava - zelenina obsahuje pomerne dosť vody.

Pitný režim nie je len o vode z kohútika, ale aj o zelenine a ovocí.

Avšak pri skladovaní a technologických procesoch dochádza k zmenám obsahu vody. Dôležitejší než samotný obsah vody v potravine je jej dostupnosť. Napríklad také paradajky, melón, zelená paprika a uhorka obsahujú vyše 90% vody.

Pite menej a častejšie

Zlaté pravidlo menej a častejšie neplatí len pri vyváženej strave, ale aj v pitnom režime pri chudnutí. Keď pijete čistú vodu v menších dávkach a častejšie počas celého dňa, je to oveľa lepšie ako vypiť veľké množstvo vody naraz. Piť vodu napríklad len na raňajky, obed a večeru patrí medzi základné chyby pri chudnutí.

Ak váš pitný režim predstavuje 2,5 litra vody a vy ich vypijete skrz 5 pollitrových pohárov, tak telo zvládne riadne spracovať len časť z dávky. Zbytok vami len prejde a vymočíte ho.

Ak pijete menej a častejšie a dennú dávku 2,5 litra vody si rozdelíte na 8 3-decových pohárov, tak vaše telo dokáže vodu vstrebať a rozložiť ju do tých miest, kde ju v danej chvíli najviac potrebuje.

Kedy mám piť?

Nevhodné je prijímať veľké množstvo tekutín počas konzumácie potravín. Znižuje to efektívnosť a sťažuje to tráviace procesy v tele.

Pri správnom a pravidelnom prijímaní tekutín by človek nemal pocítiť smäd. Veľmi dobré je vypiť 2-3 dcl pohár čistej vody ráno na lačný žalúdok a počas dňa medzi jedlami. Najviac to vaše telo ocení polhodinu po jedle a najneskôr polhodinu pred jedlom.

Štúdie dokazujú, že dodržaný pitný režim pred každým jedlom pomôže vášmu telu zhodiť 2 kg počas 12 týždňov! Taktiež dokazujú, že pitím čistej vody pred jedlom znižujeme množstvo spotrebovaných kalórií z jedla až o 13%.

Voda z vodovodu a športové nápoje

Pitím vody z vodovodu určite nič nepokazíte. Napriek tomu je lepšie si zadovážiť jednoduchý filter na vodu, keďže voda z vodovodu v niektorých častiach Slovenska obsahuje vysoký podiel chlóru a flóru.

Čistou vodou z vodovodu nemôžete nič pokaziť.

Čistá voda z vodovoda! Ten najlepší základ vášho pitného režimu pri chudnutí.

Ak dávate prednosť minerálným vodám, mali by ste dávať pozor na obsah sodíka (soli) – odporúča sa menej ako 300 mg na 1 liter.

Pred tréningom alebo počas tréningu je lepšie piť športové nápoje. Výskum ukazuje, že v športových nápojoch sú ľahko stráviteľné sacharidy, vďaka ktorým sa predĺži fyzická aktivita. Navyše nahrádzajú elektrolyty (obzvlášť sodík a draslík), ktoré sa vylúčujú z tela von prostredníctvom potu.

Chcete vydržať viac a mať dostatočný prísun tekutín?

Objednajte si kvalitné športové nápoje s obsahom vitamínov, minerálov, aminokyselín a sacharidov. Zdôrazňujeme, že nejde o klasické a zdraviu škodlivé “energy nápoje”.

 

Alkohol a chudnutie

O tom, že alkohol pri chudnutí a cvičení nie je práve najlepším spoločníkom sme v minulosti hovorili.

Alkohol je veľmi kalorický, pričom do seba dostávame iba prázdne kalórie, ktoré nemajú žiadnu nutričnú hodnotu. Sú to presne tie kalórie, ktoré nezásobujú metabolizmus dostatkom živín a urýchľujú ukladanie tukov.

S alkoholom je často spojená dehydratácia a ako už vieme, tak dostatočný pitný režim a prísun vody je pre chudnutie dôležitý.

Pitím alkoholu sa navyše odbúravajú tuky v pečeni, ktorá je pri pití alkoholu zamestnaná jeho oxidáciou. To sa neskôr negatívne podieľa na vašej hmotnosti, ale aj na zdraví samotnej pečene.

Vyhnite sa farebným sladeným nápojom!

Každému veľmi chutia, no málokto vie o nich pravdu. Sladké nápoje odoberajú z tela viac vody ako nám dodávajú.

Len spracovanie vysokej hladiny cukru zo sladkých nápojov ukradne z tela značné množstvo vody. Na doplnenie vody, ktorá nám bola odobratá prostredníctvom sladkých nápojov potrebujeme vypiť približne 4 – 8 pohárov vody na jeden pohár sladkého nápoja.

Aby sme to zhrnuli…

Pitný režim pri chudnutí by mal obsahovať čistú vodu. Tá je veľmi dôležitá, teda úplne najdôležitejšia. Neobsahuje žiadne kalórie, naopak vám ich pomáha spáliť a môže dokonca potlačiť chuť do jedla.

Táto výhoda je ešte znásobená ak zo svojho jedálnička úplne vyradíte sladené nápoje. Avšak majte na pamäti, že budete musieť urobiť oveľa viac, než len piť vodu a držať diéty na chudnutie. Voda je len jeden veľmi malý kúsok puzzlí, ktoré ste sa rozhodli skladať.

TIP: Prečítajte si ako schudnúť rýchlo a zároveň zdravo s ohľadom na vaše telo.

Pitný režim pri chudnutí
4.8 (96.67%) 6 hlasov

0 komentárov

Pridať komentár