NAČÍTAVAM

Kliknite a začnite písať.

Zdravá výživa

Potraviny bez sacharidov a cukrov (zoznam)

Zdieľať

Sacharidy sú rýchlym zdrojom energie a sú pre naše telo dôležité. Avšak nadmerný príjem sacharidov môže viesť k obezite a cukrovke. Doprajte si tieto potraviny bez sacharidov a cukrov, zatočte s kilami a žite zdravšie. Prinášame vám stručný a praktický zoznam.

Pozrite sa ako obmedziť sacharidy a naučte sa stravovať na základe sachariddovej diéty.

Ak hovoríme o potravinách bez sacharidov a cukrov, samozrejme nemyslíme len na tie s nulovou hodnotou sacharidov. Takých potravín je totiž minimum. Je to možno tak čistá voda z kohútika, mäso a oleje.

Preto pod týmto označením potraviny bez sacharidov skôr chápte potraviny, ktoré obsahujú nízke množstvo sacharidov a približujú sa tak k nule. Tieto potraviny sú naopak bohatšie na tuky i bielkoviny a ich GI (glykemický index) je nízky. Ktoré to sú?  

Potraviny bez sacharidov a cukrov – zoznam:

  • mliečné produkty bez príchute (biele jogurty, tvaroh)
  • syry
  • maslo, smotana
  • všetky druhy mäsa
  • huby
  • vajcia
  • orechy semená
  • oleje
  • olivy
  • nízkosacharidová zelenina: listová zeleniny, tekvica, avokádo, paprika, paradajka, kapusta, cibuľa
  • korenie, bylinky

TIP: Sacharidová diéta je ideálna pre ľudí, ktorí chcú znížiť príjem sacharidov.

Diabetici alebo ľudia s inzulínovou rezistenciou by si mali na príjem sacharidov v potrave dávať zvlášť pozor. Stravovať sa vyvážene a prijímať potraviny bez sacharidov a cukrov, ktoré majú nižší GI  sa musí stať súčasťou ich každodenného života.

Sponzorovaný obsah

KetoSlim - proteínový kokteil na chudnutie lahodnej chuti

KetoSlim je unikátny výživový doplnok. Ide o proteínový kokteil s obsahom vlákniny a rastlinných extraktov na podporu chudnutia. Vybrať si môžete 2 príchute - čučoriedka alebo čokoláda.


Ak chcete vo svojom jedálničku obmedziť dennú dávku sacharidov, je nevyhnutné čítať etikety so zložením. Pridaný cukor výrobcovia častokrát skrývajú za iné názvy. Nájdete ho napríklad ako: fruktózový sirup, kukuričný sirup, javorový sirup. Dávajte si na to pozor a sledujte zloženie všetkého, čo kupujete.

Jesť v dostatočnom množstve potraviny bez sacharidov a cukrov je skvelým krokom k úspešnému schudnutiu. Samozejme, že nič netreba preháňať a ani sa nikam ponáhľať. Začínajte pozvoľna a postupne dávku sacharidov znižujte. Zo začiatku sa môžete cítiť unavene, bez energie, ale telo si postupom času zvykne. Dôležité je načúvať svojmu telu a dopriať mu len toľko, koľko potrebuje.

TIP: Pozrite si 12 spôsobov, ako nahradiť cukor v potravinách.

5.0
03
Marika Čierniková

8 rokov sa venujem fitness modelingu. Zdravá a vyvážená strava je podľa mňa pri cvičení i chudnutí najdôležitejšia. Snažím sa zdieľať svoje skúsenosti a poradiť každému, kto sa nevie vymaniť z nekonečného blúdneho kruhu. Okrem cvičenia rada cestujem a pečiem chutno-zdravé dobroty. :-)

  • 1

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *