Kliknite a začnite písať.

Zdravá výživa

Potraviny bez sacharidov a cukrov (zoznam)

Zdieľať

Sacharidy sú rýchlym zdrojom energie a sú pre naše telo dôležité. Avšak nadmerný príjem sacharidov môže viesť k obezite a cukrovke. Doprajte si tieto potraviny bez sacharidov a cukrov, zatočte s kilami a žite zdravšie. Prinášame vám stručný a praktický zoznam.

Pozrite sa ako obmedziť sacharidy a naučte sa stravovať na základe sachariddovej diéty.

Ak hovoríme o potravinách bez sacharidov a cukrov, samozrejme nemyslíme len na tie s nulovou hodnotou sacharidov. Takých potravín je totiž minimum. Je to možno tak čistá voda z kohútika, mäso a oleje.

Preto pod týmto označením potraviny bez sacharidov skôr chápte potraviny, ktoré obsahujú nízke množstvo sacharidov a približujú sa tak k nule. Tieto potraviny sú naopak bohatšie na tuky i bielkoviny a ich GI (glykemický index) je nízky. Ktoré to sú?  

Potraviny bez sacharidov a cukrov – zoznam:

  • mliečné produkty bez príchute (biele jogurty, tvaroh)
  • syry
  • maslo, smotana
  • všetky druhy mäsa
  • huby
  • vajcia
  • orechy semená
  • oleje
  • olivy
  • nízkosacharidová zelenina: listová zeleniny, tekvica, avokádo, paprika, paradajka, kapusta, cibuľa
  • korenie, bylinky

TIP: Sacharidová diéta je ideálna pre ľudí, ktorí chcú znížiť príjem sacharidov.

Diabetici alebo ľudia s inzulínovou rezistenciou by si mali na príjem sacharidov v potrave dávať zvlášť pozor. Stravovať sa vyvážene a prijímať potraviny bez sacharidov a cukrov, ktoré majú nižší GI  sa musí stať súčasťou ich každodenného života.

Ak chcete vo svojom jedálničku obmedziť dennú dávku sacharidov, je nevyhnutné čítať etikety so zložením. Pridaný cukor výrobcovia častokrát skrývajú za iné názvy. Nájdete ho napríklad ako: fruktózový sirup, kukuričný sirup, javorový sirup. Dávajte si na to pozor a sledujte zloženie všetkého, čo kupujete.

Jesť v dostatočnom množstve potraviny bez sacharidov a cukrov je skvelým krokom k úspešnému schudnutiu. Samozejme, že nič netreba preháňať a ani sa nikam ponáhľať. Začínajte pozvoľna a postupne dávku sacharidov znižujte. Zo začiatku sa môžete cítiť unavene, bez energie, ale telo si postupom času zvykne. Dôležité je načúvať svojmu telu a dopriať mu len toľko, koľko potrebuje.

TIP: Pozrite si 12 spôsobov, ako nahradiť cukor v potravinách.

Redakcia MojaVýživa

Máte tip na ďalší článok? Napíšte nám na info(at)mojavyziva.sk a veľmi radi spracujeme témy, ktoré vás zaujímajú.

  • 1

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *