NAČÍTAVAM

Kliknite a začnite písať.

Zaujímavosti

Čím možno nahradiť obľúbené maslo

Zdieľať

Áno, malá kocka masla stojí v obchode viac než euro a často počujeme o jeho zdražovaní. Možno teraz je ten pravý čas nahradiť ho niečím zdravším. Čím nahradiť maslo?

Premýšľali ste niekedy o tom, čo presne maslo obsahuje? Ide o mliečny výrobok vyrobený z kravského mlieka, ktorý je tiež známy ako mliečny tuk. Skladá sa z približne 80 percent tuku, čo je časť, ktorá bola oddelená od sacharidov a bielkovín.

Vzhľadom k vysokému obsahu tuku a častej intolerancii na laktózu hľadá mnoho ľudí možnosť náhrady. V mnohých prípadoch sa tak uchyľujú ku konzumácii margarínu, teda spracovanej náhrade masla. Ide to však aj inak – so zdravšími tukmi. Na výber je šesť možností.


Kokosový olej a kokosové maslo

Kokosový olej má trochu pošramotenú povesť. Vedci ho nešetria a nové štúdie nie sú príliš optimistické, avšak stále platí, že je zdravšou voľbou. Podobne to platí aj u kokosového masla.

Bambucké maslo

Áno, čítate to správne. Bambucké maslo prispieva k podpore zdravej kože. Je to alternatíva masla, je jedlé a naplnené antioxidantmi, esenciálnymi mastnými kyselinami a vitamínom E.

Preto s kľudným svedomím môžete použiť malé množstvo bambuckého masla namiesto bežného masla, a to takmer v čomkoľvek. Uistite sa však, že ste si zakúpili čisté a nerafinované bambucké maslo v menšom množstve. Veľké balenia sa rýchlejšie kazia.

Bambucké maslo - na čo je ideálne?

Kakaové maslo

Kakaové maslo je ďalšou alternatívou k maslu a je považované za zdravý tuk. Používa sa na výrobu čokolády, má vysoký obsah antioxidantov a poskytuje úžasné polyfenoly. Podľa jednej štúdie polyfenoly môžu skutočne pomôcť znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení.

K niektorým z ďalších prínosov kakaového masla patria posilňovanie imunity a zníženie zápalu v tele. Rovnako ako v prípade bambuckého masla sa uistite, že získavate stopercentne čistú verziu. Pokiaľ ju máte, skúste tento druh používať pri pečení namiesto bežného masla.

Rozmiešané avokádo

Rozmiešané avokádo je jedným z najobľúbenejších zdravých tukov, ktoré chutí skvele napríklad v miešaných vajíčkach či krémoch. Ponúka vlákninu a množstvo fytonutrientov. Navyše výskum ukázal, že môže pomôcť znížiť rast rakovinových buniek.

Hummus

Hummus je súčasťou zdravej stredomorskej stravy. Zvyčajne sa vyrába z cícera, citrónovej šťavy, cesnaku a tahini ako hlavnej zložky. V preklade to znamená obsah vlákniny, bielkovín, vitamínu B6 a ďalších dôležitých zložiek. Tak šup s ním do jedál, ktoré doteraz poznali len obyčajné maslo!

Extra panenský olivový olej

Extra panenský olivový olej dodá chuť chlebu, toastu alebo grilovanému mäsu. Neváhajte ho použiť, len pozor na výhodné akcie. Liter extra panenského, ktorý stojí len pár eur, nie je to pravé orechové. Vyberajte overené a kvalitné značky.

Čím nahradiť maslo? Olivový olej, kokosový olej, bambucjé mnaslo, avokádo. Vyhnite sa nezdravým tukom a nepoužívajte ani palmový olej.

Redakcia MojaVýživa

Máte tip na ďalší článok? Napíšte nám na info(at)mojavyziva.sk a veľmi radi spracujeme témy, ktoré vás zaujímajú.

  • 1

Pridať komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *