Diéta po pôrode

Kilogramy po pôrode narobia vrásky nejednej žene. Povedzme si úprimne, je málo pravdepodobné, že by ste si na seba dali s radosťou plavky – na rozdiel od Heidi Klum. Túžba po dokonalej postave je naozaj silná a jej realizácia naozaj náročná. Neexistuje žiaden magický spôsob ako odstrániť kilogramy navyše akoby mávnutím čarovného prútika. Diéta po pôrode vám môže pomôcť získať späť telo, aké ste mali pred tehotenstvom.

Na rozdiel od bežných typov redukčných plánov, diéta po pôrode kladie dôraz na to, že telo mamičky potrebuje určité živiny, aby udržalo ju a jej dieťa zdravé. My vám ponúkame rady, ktoré vám ukážu ako schudnúť po pôrode a zároveň prispievajú k udržaniu energie a zdravia tak mimoriadne potrebných aspektov pri  starostlivosti o váš uzlíček radosti.

Diéta po pôrode – postup ako na to

Kedy môžem začať?

Jednou z mnohých významných otázok, ktoré by ste mali mať vyjasnené ešte predtým, než sa do diéty po pôrode pustíte. Zvážiť adekvátny čas je veľmi dôležité pretože telo ženy po pôrode potrebuje čas na zotavenie. Odborníci sa zhodujú v tejto otázke v tom, že žena by mala aspoň šesť týždňov po pôrode, teda v období šestonedelia oddychovať a nenamáhať sa.

Naozaj nezačínajte diétu príliš skoro

Pokiaľ dojčíte, tak lekári apelujú, aby ste počkali. Diéta po pôrode by mohla ovplyvniť chuť i množstvo materského mlieka. Len z kvalitnej výživy sa môže tvoriť dobré, zdravé materské mlieko. Matka svojou výživou výrazne ovplyvňuje kvalitu materského mlieka. Pri chudnutí v rýchlejšom tempe ako 2 kilogramy za mesiac sa v tele zvyšujú látky, ktoré sa môžu dostať do materského mlieka a negatívne ovplyvniť jeho kvalitu.

Jedzte – a nájdite si čas!

S dieťaťom môže byť ťažké nájsť si čas na jedlo. Preskočenie jedla však môže spôsobiť stratu energie a nepomôže vám schudnúť. Diéta po pôrode zdôrazňuje, že je vhodné jesť päť až šesť malých chodov denne so zdravým občerstvením medzi jednotlivými jedlami.

Čo je najvhodnejšie?

Diéta po pôrode by mala obsahovať stravu pestrú na veľké množstvo najrozmanitejších výživných látok, najzdravšie ovocie a zeleninu. Jednoducho energeticky bohatá a zároveň ľahko stráviteľná. Dbať by sa zároveň malo na znížený obsah alergizujúcich a dráždivých potravín, hlavne s ohľadom na nezrelý a stále vyvíjajúci sa tráviaci trakt malého novorodeniatka.

Čerstvá zelenina a tuzemské ovocie by malo byť teda samozrejmosťou, no pozor však na citrusy, ktoré sa neodporúčajú. Ovocie ako sú jablká, hrušky, hrozno, slivky, melón – aspoň 3-krát denne najmä v surovom stave, mlieko, mliečne výrobky, jogurty, acidofilné mlieka, tvrdé syry – pre vysoký obsah vápnika.

Medzi ďalšie významné zložky stravy patria celozrnné výrobky, grahamové pečivo, hnedá ryža, zemiaky, celozrnné cestoviny, vločky s medom, semená tekvice, slnečnice, rastlinné maslo, zeleninové polievky, vývary, pasterizované syry, tvaroh, chudé mäso, hydinové, morčacie, sladkovodné ryby a občas vajcia (ale len tepelne upravené!).

Tuniakový šalát je počas 5-dňovej diéty skvelým jedlom.

Pitný režim je veľmi dôležitý!

Tekutiny sú dôležité, ale najlepšia je klasická čistá voda, neperlivá minerálka, prípadne nesladený ovocný čaj. Odporúčajú sa najmä nesýtené minerálne vody, ovocné čaje, ovocné šťavy riedené vodou a zelená káva.

TIP: Pozrite sa ako by mal vyzerať pitný režim pri chudnutí a zdravom stravovaní.

Jedálniček po pôrode

Raňajky

  • miska celozrnných vločiek alebo lupienkov, nízkotučný jogurt, ovocie
  • grahamový rožok so šunkou, mrkva
  • celozrnný chlieb s bylinkovým tvarohom, paradajka
  • ďalšie zdravé raňajky

Olovrant a desiata

Hlad medzi hlavnými jedlami možno zmierniť acidofilným mliekom, tmavým rožkom, banánom, alebo si môžete dať nízkotučný jogurt či malú žemľu s nízkotučným syrom a so zeleninou. Určite sa pozrite aj na recepty na desiatu od našich redaktorov.

Obed

  • zeleninový vývar s chudým mäsom
  • cestoviny s paradajkovou omáčkou a olivami
  • omeleta z dvoch vajec, zeleninový šalát
  • rizoto z celozrnnej ryže s chudým mäsom a zeleninou
  • grilovaná ryba s uvareným zemiakom v šupke, dressing z jogurtu
  • zeleninový šalát s vajíčkom natvrdo a s tvrdým syrom

Večera

  • zeleninová polievka, bezvaječné cestoviny
  • dusené kuracie stehno, zelenina
  • pečená zelenina s grahamovou žemľou

RECEPT: Grilovaný losos s bylinkovým maslom

Ryby sú skvelým nástrojom ako spáliť tuky z brucha.

  • 3 porcie čerstvého lososa
  • 3 lyžice masla
  • čerstvá bazalka
  • čerstvá mäta
  • 2 strúčiky cesnaku
  • šťava z 1/2 citróna
  • morská soľ
  • čierne korenie

Roztopené maslo vymiešame s nadrobno nakrájanou bazalkou, mätou a cesnakom. Takéto maslo uložíme na potravinovú fóliu, zabalíme a vytvoríme valček, ktorý necháme stuhnúť v chladničke. Lososa umyjeme a osušíme, pokvapkáme šťavou z 1 / 2 citróna, posypeme soľou a čiernym korením. Grilujeme 5 minút z každej strany. Na teplého lososa položíme kúsok bylinkového masla. Ako prílohu zvolíme zemiaky, ktoré si uvaríme v šupke.

Naše odporúčania

  • Nezabudnite na dostatočný prísun vápnika.
  • Nezabudnite na horčík a fosfor. Nájdete ho v zelených druhoch zeleniny, mliečnych výrobkoch, obilninách a orechoch. Železo, meď, chróm a jód sa zase skrývajú v pečeni, droždí, celozrnnom pečive a rybách.
  • Zabudnite na alkohol, sladené a sýtené nápoje a obmedzte kofeín.
  • Zvyknite si jesť pravidelne a v menších porciáchzrýchlite metabolizmus.

Nepodceňujte pohyb a doprajte si prechádzku

Hoci stravovanie je veľmi kľúčovým prvkom v procese chudnutia po pôrode, bez dostatočného pohybu nie je efektívne. Cvičiť môžete začať už približne mesiac po pôrode. Veľmi rozhodujúcim faktorom je opäť kojenie.

Najprv začnite jednoduchými cvikmi v ľahu na chrbte na rovnej podložke. Zamerajte sa na posilnenie panvového dna, prsných a brušných svalov a svalov nôh. Cvičte pomaly a uvoľnene. Postupne však môžete zvoliť náročnejšie cviky.

Pokiaľ matka nekojí, môže si zvoliť cvičebný plán, ktorý bude zameraný na aeróbne cviky ako je beh, aerobik alebo silové anaeróbne cvičenia.

Ženy, ktoré koja, by si mali uvedomiť, že nadmerným cvičením nič nedosiahnu. Práve naopak. Môže dochádzať k úbytku produkcie mlieka. Odporúča sa preto začať opatrne pomalou chôdzou, plávaním a prechádzkami.

Kojenie a chudnutie spolu súvisí, pozrite sa ako chudnúť po pôrode.

Skúsenosti s podobnou diétou po pôrode

Diéta po pôrode sa stala pre mnohé ženy veľmi účinnou a skutočne si ju pochvaľujú. Výsledky, ktoré mnohé z nich dosiahli, boli pre ne veľkou motiváciou. Často uvádzali svoje odhodlanie pokračovať v diéte i v budúcnosti, keď sa opätovne ocitnú v rovnakej situácii. Prevažujú pozitívne skúsenosti s diétou.

Chudnutie a diéta po pôrode – aký je náš názor?

Hoci je obdobie po pôrode náročnou etapou ženy, sme presvedčení, že každá žena by si mala dopriať čas na seba. A to nielen aby sa cítila príťažlivo, ale najmä v dobrej kondícii. Podľa nášho názoru, poctivé dodržiavanie diétneho režimu v spojení s primeraným pohybom, vám pomôže dostať svoje telo opäť do formy.

Na druhej strane si však uvedomujeme, že chudnutie po pôrode môže byť pre ženu náročné a stresujúce v dôsledku zvýšenej starostlivosti v prvých mesiacoch života vášho dieťatka. Preto je potrebné vytvoriť si svoj vlastný plán – pre spokojnosť vás i vášho dieťatka.

TIP: Prečítajte si náš návod ako schudnúť po pôrode do starých čísel.

Diéta po pôrode
5 (100%) 5 hlasov

Pridať komentár