Najlepšie diéty na chudnutie v roku 2017

Za sebou už máme 2/3 roka 2017 a čoskoro budeme všetci bilancovať svoje výsledky i predsavzatia. Podarilo sa vám schudnúť toľko, koľko ste sa zaprisahali po Vianociach? Ak nie, určite nie ste sami a preto nezúfajte. Do Vianoc a Nového roka ešte ostáva dosť času na to, aby ste to zmenili. Možno vám k tomu pomôžu práve najlepšie diéty pre rok 2017, ktorých zoznam sme si pre vás pripravili. Tak teda poďme na to.

Aká je najlepšia diéta na chudnutie v roku 2015? Pozrite si náš zoznam najefektívnejších diét.

7. Trojdňová diéta

Diéty, ktoré sľubujú bleskové chudnutie, sú na každom kroku, no len máloktorá z nich vám prinesie vysnený výsledok. Na siedme miesto nášho rebríčka sa však dostala 3-dňová diéta, najmä vďaka faktu, že vo väčšine prípadov nepriberiete kilogramy rýchlo naspäť. Je to totiž diéta bez jo-jo efektu, ktorej pointa je veľmi jednoduchá.

Vaše diétne jedlo si rozdelíte do troch hlavných dávok, ktoré jete v troch rovnakých časových intervaloch (ráno, na obed, večer) po dobu 3 dní. Trojdňové diéty sú často označované aj ako detoxikačné a očistné diéty, pretože drastickejšie typy dovoľujú piť v prvý deň iba vodu, druhý deň jesť ovocie a šťavy, no a na tretí deň zeleninu a zeleninové šaláty. Týmto spôsobom môžete za tri dni schudnúť 2 – 4 kilogramy.

Vzorový jedálniček pre vašu 3-dňovú diétu môže vypadať nasledovne:
1.deň 2. deň 3. deň
Raňajky: zelený čaj, pomaranč a toast s arašidovým maslom vajíčko, toast a banán jablko, kúsok čedaru, slané tyčinky
Obed: tuniak, 1 toast a káva/čaj 125 g tvarohu a 4 sušienky vajce, toast a kúsok melóna
Večera: 2 kúsky chudého mäsa, jablko alebo mrkva varená brokolica a mrkva tuniak, mrkva a karfiol

6. Stredomorská diéta

Ako už zo samotného názvu diéty vyplýva, tak sa jedná o spôsob stravovania podobný štýlu Talianov, Grékov a Maročanov. Tí sú známi svojou dlhovekosťou a vitálnym životom aj v pokročilom veku. V diéte nájdeme typické charakteristické potraviny pre stredomorskú kuchyňu – olivový olej a pohár červeného vínka.

Počas diéty zo Stredomoria by ste mali pri varení používať suroviny ako napríklad olivový olej, syr, ryby, orechy, zeleninu a bylinky. Vďaka takto obohatenému jedálničku nielenže schudnete nejaké to kilo, ale môžete taktiež zaznamenať zlepšenie vášho zdravotného stavu. Sú to totiž potraviny bohaté na nenasýtené mastné kyseliny (ryby = dôležité omega-3 mastné kyseliny) a orechy sa postarajú o dodanie dávky rastlinných bielkovín a vlákniny.

Stredomorská diéta sa zaradila medzi najlepšie diéty v roku 2015 najmä vďaka faktu, že je vhodná nielen pre odbúranie tukov, ale taktiež aj ako prevencia kardiovaskulárnych chorôb. A aby toho ešte nebolo málo – znižuje negatívny cholesterol a vysoký krvný tlak.

Potrebujete schudnúť rýchlejšie?

Pozrite si naše nezávislé porovnanie tabletiek na chudnutie, ktoré Vám pomôžu zrýchliť metabolizmus a naštartovať odburávanie tukov počas diéty. Vyskúšali sme pre Vás a porovnali len tie tabletky, ktoré majú 100 % prírodné zloženie.

 

5. Mrkvová diéta

Určite vám je jasné, že základom tejto diéty je mrkva. Tá môže byť aj surová aj varená, na jej podobe príliš nezáleží. Na začiatok si pripravte veľké zásoby mrkvy (najlepšie domácej) a bolo by dobré v sebe nájsť aj dostatočné množstvo pevnej vôle, keďže mrkvu budete jesť 5-krát denne. O tom je celá mrkvová diéta.

Začnite už zajtra a jedzte mrkvu v akejkoľvek podobe vždy keď pocítite hlad. Čo sa týka pitného režimu, tak pite len nesladený čierny/zelený čaj. A aby vám po pár hodinách nešla mrkva hore krkom, tak si ju môžete napríklad nastrúhať k jablku, primiešať do bieleho jogurt alebo z nej urobiť polievku.

Aby ste prekonali vaše vnútorné pokušenie, tak si mrkvu pre istotu pribaľte aj do školy alebo do práce. A aké výsledky vám prinesie mrkvová diéta? V priemere by ste mali vďaka nej schudnúť každý deň približne 0,5 kg.

Podľa mnohých je najlepšia diéta v roku 2015 práve tá s mrkvou.

Mrkvu si pripravujte na viacero spôsobov, aby ste to nevzdali už po pár hodinách.

4. DASH diéta

DASH diéta bola v minulosti využívaná najmä na zníženie vysokého krvného tlaku a ako prevencia pred kardiovaskulárnymi chorobami. Časom si však ženy všimli aj jej veľmi príjemný vedľajší účinok, ktorým boli zhodené kilogramy. Dnes je medzi odborníkmi všeobecne uznávaná a podľa štúdií dokáže stabilne udržať aj hladinu inzulínu.

V čom spočíva tajomstvo tejto diéty? Nie je to nič prevratné, stačí ak razantne zvýšite príjem ovocia a zeleniny. Taktiež však obohaťte váš jedálny lístok o celozrnné pečivo, hydinu, ryby a orechy. Odpustiť by ste si mali všetky sladkosti a sladené nápoje, ktoré vášmu telu nemusia prospievať. Skvelou náhradou za cukor môže byť med alebo vanilka so škoricou. DASH diéta je tak skvelým a hlavne dlhodobým riešením ako rapídne znížiť svoju hmotnosť.

3. Bielkovinová diéta

Podľa ľudí, ktorí vyskúšali bielkovinovú diétu je možné pri jej dodržiavaní schudnúť až 8 kg za jeden jediný mesiac. Bielkovinová diéta je pritom pomerne nenáročná z finančného hľadiska a taktiež nebudete musieť ani hladovať. Dôležité je však dodržať niekoľko pravidiel.

Vďaka bielkovinám telo rýchlejšie chudne, čo je aj fyziologicky dokázané. Stačí ich telu poskytnúť dostatočné množstvo a máte záruku, že vaše svaly budú spokojné a ubúdať bude len z tukových vankúšikov. Bielkovinová diéta si vyžaduje vyššiu pozornosť – jedlo si musíte na oko vážiť a aspoň odhadom rátať počet kilojoulov.  S tým by ste však problém mať nemali, keďže na drvivej väčšine výrobkov nájdete informácie o nutričnej hodnote.

Maximálne by ste mali za deň prijať do 3 000 kJ a nezabudnúť dodržiavať pitný režim. Diétu musíte dodržiavať 5 krát denne pri každom jednom chode a mali by ste vynechať aj pečivo. Na mysli máme aj “čierne” pečivo, ktoré je síce tmavé, no automaticky to neznamená, že je aj zdravé (môže obsahovať len farbivo). Skúste v potravinách nájsť kvalitné grahamové pečivo, orechy, arašidy a naopak do nákupného košíka nevkladajte žiadne sladkosti či kečup. Týmto spôsobom sa stravujte po dobu minimálne jedného mesiaca a uvidíte, že výsledok sa dostaví.

Diéta na mieru podľa Vášho metabolizmu

Nechajte si zostaviť diétu na mieru od výživového poradcu. Jednoduché vyšetrenie ukáže, ktoré potraviny sú pre Vaše telo vhodné a ktoré zasa nie. Jedálniček na chudnutie tak bude efektívny a Vaše chudnutie s dlhodobým efektom.

 

2. Nová delená strava

Diéta a lá delená strava je už rokmi overená u miliónov žien po celom svete. Nová delená strava vám môže veľmi ľahko priniesť štíhlu líniu, len si musíte pamätať niekoľko dôležitých vecí. Poďme sa teda pozrieť na tento zázrak.

Základom diéty je správna kombinácia potravín pričom môžete konzumovať ovocie, pečivo i ryžu. A princíp? Veľmi jednoduchý!

Potraviny si najprv rozdelíme na 5 skupín:
  1. Mäso a ryby
  2. Vajcia
  3. Syry, mlieko, mliečne výrobky
  4. Chlieb, pečivo, zemiaky, ryža, cestoviny
  5. Zelenina, strukoviny, sója, orechy
  6. Neutrálne potraviny sú: tvaroh, cottage syr, kyslomliečne výrobky, bryndza, tuky – olivový olej, maslo, margarín

Pri pohľade na tieto skupiny si musíte zapamätať, že prvé štyri skupiny medzi sebou nesmiete kombinovať. Ak by ste tak totiž urobili, tak bude vaša snaha schudnúť márna. Skupiny však môžete kombinovať so skupinou č. 5. a 6. Posledné dve skupiny môžete samozrejme kombinovať aj medzi sebou.

Okrem pravidla o kombinovaní a delení stravy nezabúdajte na to, že musíte jesť pravidelne každé 2 – 3 hodiny. Potraviny s obsahom cukru konzumujte len do 14:00 a po tejto hodine si nedávajte už ani kúsok ovocia či kvapku medu. Po tomto čase taktiež nejedzte už ani pečivo, ryžu a zemiaky. Čo sa týka pitného režimu, tak vysaďte ovocné čaje a do šálky si pripravte čistú vodu, zelený alebo čierny čaj.

Nová delená strava je pre mnohé ženy najlepšia diéta vôbec.

Pri delenej strave musíte dávať pozor na správnu kombináciu potravín.

1. Dukanova diéta

Dukanova diéta vyvolala vo svete pred pár rokmi veľký ošiaľ. Pre veľký ohlas spokojnosti je označovaná ako najlepšia diéta nielen v roku 2015. Jej strojcom je francúzsky lekár Pierr Dukan, ktorý ju popisuje ako ľahkú a dlhodobo účinnú. O čo v nej vlastne ide?

Dukanova diéta sa delí na štyri fázy: útočnú, výletnú, konsolidačnú a stabilizačnú. Prvá fáza diéty (nazýva sa aj ako útočná fáza) je najzložitejšia a budete sa v nej musieť najviac zaprieť, aby si váš organizmus navykol na nový chod. Dĺžka prvej fázy závisí od počtu kilogramov, ktoré chcete zhodiť. V prípade, že je to do 5 kg, tak by mala trvať 2 dni, ak je to viac ako 5 kg tak by mala trvať 3 – 4 dni.

Dukanova diéta – povolené potraviny:
  • chudé mäso (teľacina, hovädzina a hydina)
  • ryby a morské plody
  • chudá šunka (kuracia, morčacia)
  • vajcia
  • nízkotučné mliečne výrobky
  • ovsené otruby
  • čistá voda, čaj, káva

Majte na pamäti, že by ste mali jesť len čisté bielkoviny z vymenovaných typov mäsa. Zabudnite na vyprážanie, grilovanie alebo pečenie v rúre. Veľa ľudí zabúda aj na dodržiavanie pitného režimu, čo môže byť v niektorých prípadoch kameňom úrazu. Dukanovú diétu charakterizujú ovsené otruby, ktoré by ste mali konzumovať každý deň. Dôvodom je, že veľmi kvalitne zachytávajú cukry a tuky. Ani s nimi to však netreba preháňať a odporúčame ich jesť až keď pocítite hlad. Ak by sme to mali zjednodušiť, tak Dukanova diéta je inak označovaná aj ako sacharidová diéta a vysokoproteínová diéta.

Záverečné zhrnutie

Snažili sme sa vám aspoň v krátkosti predstaviť najlepšie diéty v roku 2015, ktoré si obľúbili ľudia po celom svete. Všetky spomenuté diéty môžu človeku pomôcť pri probléme s nadváhou alebo obezitou. Je dobré si diétu vybrať tak, aby vám jej “zloženie” chutilo. To znamená, že ak milujete ryby a hydinové mäso, tak určite najskôr neskúšajte mrkvovú diétu, ale rozhodnite sa napríklad pre Dukanovú diétu. Výber je len na vás a taktiež sa od vás odvíja prípadný úspech či neúspech. Váš postoj a odhodlanie je totiž rozhodujúce.

Ani najlepšie diéty nezabrali a ste zúfalý? Nemusíte vešať hlavu – stačí sa objednať na konzultácie, podstúpiť jednoduché vyšetrenie a výživový odborník vám zostaví diétu presne na mieru.

Najlepšie diéty na chudnutie v roku 2017
4.5 (90.67%) 15 hlasov

2 komentáre

Pridať komentár