OMG diéta + jedálniček

Pravdepodobne vám je OMG diéta z počutia známa. Jej autor totiž spochybnil všetky dovtedy propagované redukčné diéty a stihol si pohnevať niektorých výrobcov potravín. Tým pánom je osobný tréner Paul Khann a princípy jeho OMG diéty si priblížime v nasledujúcich riadkoch.

OMG diéta je odporúčaná osobnými trénermi.

Aj keď je OMG diéta na chudnutie v mnohých ohľadoch považovaná za kontroverznú, má dostatok prívržencov, ktorí v princípoch jej fungovania našli dostatok pozitív na efektné chudnutie.

Diéta počas šiestich týždňov sľubuje schudnutie až deviatich kilogramov. Dodržiavanie diétneho režimu si od vás však bude vyžadovať dostatočnú motivovanosť a odhodlanosť.

OMG diéta a jej princípy v praxi

Metabolizmus na plné obrátky

A to doslovne. Všetky raňajšie aktivity totiž budú zamerané na zrýchlenie metabolizmu, ktorý má zabezpečiť efektívne spaľovanie tukov. Upraviť si tak budete musieť nielen jedálniček, ale aj svoje denné alebo presnejšie povedané raňajšie návyky.

Ráno totiž nenaštartujete metabolizmus raňajkami, ale cvičením. Bez raňajok sa budete musieť počas celého diétneho režimu zaobísť avšak cvičeniu OMG diéta pripisuje podstatný význam.

Cvičenie nalačno má totiž zariadiť, že telo bude potrebnú energiu čerpať z nadbytočného telesného tuku. Intenzitu cvičenia prispôsobte svojim časovým a individuálnym fyzickým možnostiam, no v žiadnom prípade ho nevynechajte.

Po rannom cvičení sa odporúča osem minútová sprcha chladnejšou vodou, k požadovanému času sa však môžete dopracovať postupne. Takéto otužovanie môže navyše prispieť aj k posilneniu imunity.

OMG diéta na zrýchlenie metabolizmu využíva tiež účinky kofeínu. Po sprche studenou vodou tak na rad prichádza šálka horúcej kávy – bez cukru a smotany. Pred klasickou čiernou kávou je však vhodné uprednostniť zelenú kávu, ktorá podporuje chudnutie a detoxikáciu organizmu.

TIP: Nedarí sa vám schudnúť? Pozrite sa na 6 dôvodov, prečo máte pomalý metabolizmus.

Jedálniček obohatíte o bielkoviny a zeleninu

Po tom, ako ste naštartovali metabolizmus a je po desiatej hodine ráno, môže prísť na rad prvé jedlo z celkovo troch povolených denných jedál.

OMG diéta sa počas diétneho režimu zameriava predovšetkým na bohatší prísun bielkovín, ktorý má zabezpečiť konzumácia chudého mäsa. Jedálniček si preto musíte upraviť a podriadiť ho tejto požiadavke. A ako to urobiť? Odporúčame zaradiť potraviny bohaté na bielkoviny.

Dôvodom zvýšeného príjmu bielkovín má byť, rovnako ako pri proteínových diétách, zrýchlenie metabolizmu a teda aj zvýšenie spaľovania tukových zásob.

Zaradenie zeleniny na jedálniček je už obligátnou záležitosťou. OMG diéta si vyžaduje konzumovať šalát, špenát, kapustu, uhorky, cuketu, redkvičky, paradajky, zelenú papriku, karfiol či zelená fazuľku. Pre vyšší obsah sacharidov OMG diéta zakazuje konzumáciu brokolice.

Zelenina nemôže chýbať v žiadnom jedálničku počas celej diéty.

Hydrogenizovaný tuk je tabuV kuchyni použite olivový olej a naopak úplne vynechajte nezdravý palmový olej.

OMG diéta odporúča vyhnúť sa širokým oblúkom konzumácii potravín s obsahom hydrogenizovaných tukov.

Tieto tuky sa vyrábajú hydrogenizáciou, to znamená že tekutý – nenasýtený tuk sa vystavuje pôsobeniu molekúl vodíka a tak dochádza k jeho premene na pevný.

Konzumácia margarínov a tukov na pečenie môže prispievať k nežiadúcemu zvyšovaniu hladín cholesterolu a tiež k ukladaniu tukov na stenách ciev.

Margarín a rôzne hydrogenizované tuky obsahujú najmä cukrárenské výrobky. Okrem margarínov nahraďte aj živočíšne tuky vhodnejšími rastlinnými olejmi, akými sú olivový, či kokosový olej.

Ovocie áno, ale musíte rozlišovať

Počas dodržiavania OMG diéty dávajte prednosť ovociu s nízkym obsahom fruktózy. Ovocie s vysokým obsahom fruktózy totiž priamo nezvyšuje chuť do jedla, ale údajne bráni leptínu v jeho činnosti.

Leptín je hormón, ktorý je dôležitý pri regulácii chuti do jedla, príjme potravy a telesnej hmotnosti. Jednoduchšie povedané, leptín signalizuje mozgu to, kedy sme hladní, koľko toho máme zjesť a kedy máme prestať jesť.

Konzumácia ovocia s vysokým obsahom fruktózy však bráni leptínu vyslať do mozgu signál, že sme už jedli dosť. Konečným dôsledkom je tak príjem nadbytočných kalórií.

Odporúčaným ovocím je napríklad grep, ananás, avokádo, guava, citrón, limetky, ale vhodné sú aj jahody, čučoriedky a ďalšie najzdravšie ovocie.

Pozrite sa na zoznam ovocia, ktoré má najviac vitamínov a zdraviu prospešných látok.

OMG diéta jedálniček

Diétny jedálniček OMG diéty je navrhnutý tak, aby zabezpečoval prísun potrebných živín a vitamínov na vaše bežné činnosti. Jedálniček na mieru vám môžeme vytvoriť aj my.

 

1. deň

  • Obed: kuracie mäso, malá kôpka hnedej ryže, zeleninový šalát
  • Olovrant: postrúhané jablko so škoricou a ochutené citrónom
  • Večera: celozrnná bagetka, kvalitná šunka, cherry-paradajky, list šalátu

2. deň

  • Obed: hovädzie mäso na prírodno, malá kôpka hnedej ryže, zeleninový šalát
  • Olovrant: ananás, hrsť orechov
  • Večera: morčacie mäso, zemiakové pyré, zeleninový šalát pokvapkaný olivovým olejom

3. deň

  • Obed: losos na bylinkách, zemiak v šupke, grilovaná zelenina
  • Olovrant: celozrnné zelené rezance so zeleninou
  • Večera: dusené kurča na paradajkách

4. deň

  • Obed: kuracie prsia na prírodno, malá kôpka hnedej ryže, zeleninový šalát
  • Olovrant: grapefruit, hrsť orechov
  • Večera: rizoto s kuracím mäsom

5. deň

  • Obed: pstruh na bylinkách, zemiak v šupke, zeleninový šalát
  • Olovrant: celozrnné pečivo, kvalitná šunka, zelená paprika
  • Večera: teľacie na zelenej fazuľke

OMG diéta – výhody:

  • v súvislosti s redukciou jedla možné schudnutie
  • vyšší príjem bielkovín pri cvičení pozitívne vplýva na rast svalovej hmoty
  • ranné cvičenie

OMG diéta – nevýhody:

  • absencia raňajok
  • dôležitá obozretnosť pri výbere jedál
  • len 3 denné chody (optimálne množstvo je 5)
  • vysoká pravdepodobnosť jojo efektu

Skúsenosti s OMG diétou

Vyjadrenia na diskusných fórach tak, ako napokon aj pri iných diétách, sú rôznorodé. Samozrejme nechýbali pozitívne príspevky, ktoré vyjadrovali spokojnosť s dosiahnutým výsledkom chudnutia. Pozitívne vyjadrenia zazneli aj na absenciu pocitov hladu počas diéty.

Núdza však nebola ani o menej nadšené vyjadrenia, ktoré dosť protirečili, respektíve boli v ostrom kontraste s pochvalnými vyjadreniami. Ženy sa sťažovali nielen na výsledok chudnutia, ale aj problematickosť dodržiavania princípov diéty a OMG diétu celkovo hodnotili negatívne. Chýbajúce raňajky, povinné ranné cvičenie, či studená sprcha nevyhovovali viacerým ženám a boli dôvodom predčasného ukončenia tejto diéty. OMG diéta skúsenosti ľudí vnímame skôr negatívne.

Aký je náš názor?

OMG – „Oh my God“ alebo „Och môj bože“. Toto zvolanie by údajne malo zaznieť po absolvovaní diéty z úst vašich rodinných príslušníkov alebo priateľov pri pohľade na vašu postavu. Nie sme si však úplne istí, či sa vám takéhoto zvolania v pozitívnom alebo obdivnom význame dostane.

Myslíme si, že vyžadované niekoľko týždňové dodržiavanie diétneho režimu skôr, či neskôr vyústi do porušovania niektorých princípov diéty a konečný efekt tak bude otázny. Navyše podľa nášho názoru existujú vhodnejšie typy redukčných diét – napríklad 90 dňová diéta alebo zdravá redukčná diéta.

OMG diéta + jedálniček
5 (100%) 13 hlasov

Pridať komentár