Rýchla diéta na chudnutie bez jojo efektu

Všetko sa v našom živote deje akosi rýchlejšie. Máme rýchle autá, rýchle prístroje, internet a aj čas sa zdá byť akýsi rýchlejší. Tak prečo neschudnúť rovnako rýchlo? Kto by nechcel schudnúť 3 – 4 kg za týždeň? Pomôže vám v tom rýchla diéta na chudnutie.

Rýchla diéta na chudnutie bez jojo efektu.

Rýchla diéta a jej princíp

Ako je už z názvu jasné, ide o rýchle chudnutie. Rýchla diéta je založená na ľahkých jedlách pripravených zo zdravých potravín – najmä zeleniny a ovocia. V neposlednom rade je dôležité aj obmedzenie denného príjmu kalórií.

A koľko kalórií teda za deň môžete zjesť? Hodnota kalórií je individuálna z človeka na človeka a závisí od vášho bazálneho metabolizmu.

Napríklad ak je váš bazálny metabolizmus 1 500 kalórií, pri rýchlej diéte jedzte denne len 1 200 – 1 300 kalórií. Tieto kalórie si rozložte do troch rovnomerných porcií, aby ste počas dňa čo najmenej pociťovali hlad. Je to prvý príklad k schudnutiu bez jojo efektu.

TIP: Prečítajte si tipy a rady ako schudnúť rýchlo a zároveň zdravo.

Rýchla diéta = tekutá diéta

Hlavné tajomstvo rýchlej diéty spočíva v príjme tekutej potravy. Tekutá strava je viac než vhodná pre diétny stravovací plán. Najrôznejšie čerstvé šťavy sú nenáročné na prípravu a ľahko stráviteľné, plné energie, vlákniny a aj zasýtia.

Keďže sa pri ich príprave odporúčajú používať čerstvé suroviny, obsahujú množstvo antioxidantov a vitamínov. Tie majú pozitívny vplyv na zdravie a chudnutie.

Namiešajte si elixír zdravia plný vitamínov a ešte k tomu aj schudnite! Nechajte sa kľudne uniesť vašou fantáziou. Choďte do obchodu, nakúpte rôzne druhy ovocia, zeleniny a mixujte. Pri príprave nápojov neplatia žiadne prísne pravidlá, jednoducho len:

  • kombinujte rôznu zeleninu a ovocie
  • kombinujte aj viac druhov ovocia naraz, rovnako aj zeleniny
  • pridajte orieška – zdroje bielkovín
  • nápoje by mali byť izbovej teploty
  • vyskúšajte naše recepty na smoothie drinky

Čerstvo mixované šťavy odporúčame konzumovať okamžite po príprave, pretože práve vtedy obsahujú najväčšie množstvo vitamínov a živín. S časom a uskladňovaním dochádza k oxidácií jednotlivých látok a dochádza k znehodnocovaniu potravín.

Ak vám studená a tekutá strava veľmi nechutí, rýchla diéta bez jojo efektu umožňuje jesť aj polievky. Tie si pripravte na zdravší spôsob z rôznych druhov zeleniny a strukovín. Do polievok nepridávajte zahusťovalá ako sú olejové alebo múkové zátrepky. Polievku môžete zahustiť aj zdravšie. A to napríklad rozvareným a popučeným zemiakom.

Náš tip: Pre lepšiu chuť a skvelú vôňu, môžete do diétnych nápojov pridať aj rôzne druhy sirupov – javorový, agávový, med a tiež koreniny napríklad škoricu, vanilku, či klinčeky. Používajte len zdravé náhrady cukru. Skvelou a zdravou ingredienciou sú aj chia semienka.

Ktoré z potravín sú najvhodnejšie do rýchlej diéty?

  • ovocie s nízkym GI – jahody, čučoriedky
  • ovocie s veľkým obsahom vody – citrusy
  • zelený druh zeleniny- špenát, šalát, rukola
  • zelenina s vysokým podielom vody – uhorka, paradajky
  • kyslá kapusta, šťava z kyslej kapusty
  • strukoviny – hrášok, šošovica, hrach
  • koreňová zelenina – mrkva, petržlen, zeler
  • orechy – rôzne druhy
  • semienka – chia, ľanové, slnečnicové
  • ďalšie superpotraviny – goji, hrozienka

Zakázané potraviny

  • mäso
  • pečivo
  • jedlá z múky
  • potraviny s pridaným cukrom
  • tučné jedlá
  • spracované potraviny
  • slané a sladké maškrty
  • sladené nápoje
  • palmový olej

Ako dlho trvá chudnutie s rýchlou diétou?

Prvé výsledky a úbytok na váhe sa môže dostaviť už v priebehu niekoľkých dní. Zdá sa to neuveriteľné, ale je to tak. Rýchla diéta vás prečistí, odľahčí trávenie, zlepší motilitu (pohyblivosť) čriev a aj zlepší trávenie.

V kombinácií s redukciou kalórií môže byť úbytok na váhe a strata nafúknutého bruška viditeľná už za 2 – 3 dni. Dĺžka diéty je potom závislá od vášho cieľa a metabolizmu.

Rýchla diéta na chudnutie sa neodporúča zo zdravotného hľadiska držať dlhšie, než 5 dní. Tí, ktorí diétu už držali, zvyknú dodržiavať jeden deň v týždni na báze tekutej stravy aj po diéte. Jednodňová očista má totiž pozitívny účinok na rýchlosť metabolizmus a trávenie.

Pitný režim pri rýchlej diéte

Rýchla diéta založená na pití zeleninovo – ovocných štiav už sama o sebe obsahuje veľké množstvo tekutín. Napriek tomu nezabúdajte na pitie čistej vody alebo nesladených čajov v množstve 1,5 litra denne. Ráno vždy začnite pohárom vlažnej vody, do ktorej vyšťavte citrón a primiešajte aj jednu lyžicu medu.

Ak ste milovník kávy, kávu počas rýchlej diéty piť môžete, ale len bez cukru a bez mlieka. Za vyskúšanie určite stojí aj zelená káva. Pitie akejkoľvek kávy má tiež pozitívny vplyv na chudnutie. Mnohým však káva bez cukru a mlieka akosi nechutí. Preto ju môžete dočasne počas diéty nahradiť zeleným čajom, ktorý má podobné účinky.

Výhody:

  • malá náročnosť na potraviny
  • príprava jedla je jednoduchá
  • rýchle chudnutie
  • vysoký obsah vitamínov, minerálov a antioxidantov

Nevýhody:

  • deficit kalórií počas diéty
  • potreba rátania kalórií
  • náročnosť dodržiavať prísny jedálniček
  • tekutá strava vám nemusí chutiť
  • možná únava a ospalosť, slabosť počas diéty

Vzorový jedálniček na chudnutie

1. deň

  • raňajky: citrusová šťava z pomaranča, grepu, limetky ochutená medom
  • obed: zeleninová polievka so zemiakmi, rajčinová šťava
  • večera: špenátové smoothie s pistáciami, zeleným jablkom a banánom

2. deň

  • raňajky: banánovo- orechové smoothie
  • obed: polievka z koreňovej zeleniny, smoothie z červenej repy
  • večera: jablkovo-banánové smoothie

3. deň

  • raňajky: mrkvová šťava
  • obed:  brokolicovo-špenátové smoothie so zemiakom
  • večera: jablkovo- uhorkový nápoj s kešu orechmi

4. deň

  • raňajky: hruškovo- jablkové smoothie
  • obed: zeleninová polievka so zemiakmi,
  • večera:  smoothie podľa výberu

5. deň

  • raňajky: jahodovo- banánové smoothie
  • obed: kapustová polievka
  • večera: špenátové smoothie s banánom

Recept na výživnú mrkvovo – repovú šťavu

Neobyčajne chutné smoothie s jahodami a mangom, ktoré oceníte najmä počas letných posedení.

Na prípravu budete potrebovať:
  • 0,5 kilogramu mrkvy
  • 3 väčšie červené repy
  • citrón
  • 2 čajové lyžice ostrúhaného zázvoru
  • jablková šťava
Postup prípravy

Mrkvu a červenú repu pokrájajte na menšie kúsky, pridajte odšťavený citrón, zázvor a zalejte jablkovou šťavou podľa chuti. Máte hotovo! Dobrú chuť.

Rýchla diéta bez jojo efektu – naše zhrnutie

Schudnúť rýchlo sa pri troche chcenia naozaj dá. Ako sme spomínali v článku, rýchla diéta vám naozaj pomôže schudnúť niekoľko kilogramov za krátky čas. Otázkou ale ostáva, či dodržiavať prísny režim založený výhradne na konzumácií tekutej zeleniny a ovocia zvládnete. Takéto stravovanie nie je zo zdravotného hľadiska vhodné pre každého. Preto skôr, než sa na diétu vrhnete, spýtajte sa na názor vášho lekára alebo nutričného špecialistu.

Rýchla diéta na chudnutie bez jojo efektu
5 (100%) 5 hlasov

Pridať komentár