NAČÍTAVAM

Kliknite a začnite písať.

Diéty

Novoročná diéta

Zdieľať

Všetci to dôverne poznáme. Vianoce neboli pre nás bohaté len na darčeky, ale najmä na všetky tie dobroty od kapustnice, cez zemiakový šalát až po koláče. Popritom sme si dopriali pár dní leňošenia pred televízorom. Nastal január a všimli ste si, že váha ukazuje o pár kíl viac? Neváhajte a získajte svoju pôvodnú váhu. Novoročná diéta vám v tom pomôže.

Novoročná diéta

Neuvážené prejedanie sa a hodovanie sa skôr či neskôr prejaví. Naše telo je však nastavené tak, že dokáže zareagovať na každý prehrešok v stravovaní. Jednou z najväčších chýb, ktorú môžete urobiť po sviatkoch plných prejedania sa je, že začnete s hladovkou. Telo sa pri hladovke vysilí tak, že začne ukladať tuk na horšie časy. Koniec maškrteniu však musí byť vykonávaný s rozumom. Ako na to?

5-dňová novoročná diéta

1. deň OVOCNÝ

  • Raňajky: banán, mandarínka
  • Desiata: 100g hrozna
  • Obed: ovocný šalát dochutený citrónovou šťavou s medom
  • Olovrant: jablko
  • Večera: nízkotučný tvaroh s nastrúhanou hruškou

2. deň SRVÁTKOVÝ

  • Raňajky: 250 ml neochutenej srvátky, grahamový rožok
  • Desiata: 200 ml srvátky
  • Obed: 250 ml srvátky s ovsenými vločkami a medom, grahamový rožok
  • Olovrant: 200 ml srvátky
  • Večera: 200 ml srvátky s ovsenými vločkami, nízkotučný tvaroh

3. deň ZELENINOVÝ

  • Raňajky: paprika a uhorka, jedno vajíčko natvrdo
  • Desiata: dve mrkvy
  • Obed: pečená / grilovaná zelenina, dresing z nízkotučného bieleho jogurtu a čerstvej petržlenovej vňate
  • Olovrant: dva menšie kaleráby
  • Večera: ľubovoľné množstvo dusenej zeleniny s troškou olivového oleja, bez pečiva

4. deň RYŽOVÝ

  • Raňajky: pol šálky varenej ryže s nastrúhaným jablkom a lyžičkou medu
  • Desiata: jedno jablko
  • Obed: zeleninové rizoto
  • Olovrant: pol šálky varenej ryže s nastrúhanou mrkvou a bylinkami
  • Večera: pol šálky varenej ryže, ľubovoľné množstvo duseného hrášku a fazuľových strukov

5. deň BIELKOVINOVÝ

  • Raňajky: šálka nízkotučného acidofilného mlieka, vajíčko natvrdo, nízkotučný tvrdý syr
  • Desiata: nízkotučný biely jogurt
  • Obed: dusené kuracie prsia s brokolicou na pare
  • Olovrant: šálka nízkotučného acidofilného mlieka
  • Večera: ľubovoľné množstvo čerstvej zeleniny, nízkotučný tvaroh

TIP: Pozrite sa, ktoré potraviny obsahujú bielkoviny najviac z pomedzi všetkých potravín.

Novoročná diéta a chudnutie pomocou takýchto jednotvárnych dní je síce jednoduché a vysoko-účinné, no na druhej strane si to vyžaduje pevnú vôľu. Po týchto piatich dňoch sa váš metabolizmus opäť rozbehne a trávenie, ktoré bolo rozmaznávané vianočnými maškrtami sa opäť upokojí. Navyše schudnete viac ako 1,5 kg.

Viete ako funguje domáca krabičková diéta a ako vhodne kombinovať potraviny?

Jednotlivé zložky jedálníčka

Ovocie a zelenina

Ak si chcete udržať štíhlu líniu, tak by ste mali konzumovať ovocie ale i zeleninu v primeranom množstve, čo predstavuje asi 2 – 3 porcie denne, ktoré novoročná diéta odporúča.

Z ovocia je vhodný ten druh, ktorý obsahuje menej cukru, ale veľa vody ako napríklad melón, hrozno, ananás či citrusy. Zo zeleniny je vhodná uhorka, paprika.

Srvátka

Srvátka je pre mnohých neznámou. Málokto však vie, že ide o veľmi vzácnu a zdraviu prospešnú tekutinu, ktorá vzniká pri výrobe tvarohu. Je to bohatý zdroj na bielkoviny, železo, horčík, vápnik a vitamíny zo skupiny A, C, B.

Ryža

Ryža, predovšetkým však hnedá ryža, patrí medzi dôležitú súčasť stravy, pretože je plná bielkovín, sacharidov a vlákniny. Je vhodnou potravinou zvlášť pre diétu, pretože prečisťuje organizmus. Draslík v nej obsiahnutý podporuje vyplavovanie vody. Potláča i zvýšenú chuť do jedla.

Bielkoviny

Bielkoviny sú stavebnou látkou v našom organizme. Ich úloha je nesmierne dôležitá. Potraviny obsahujúce bielkoviny vyhľadávajú najmä tí, ktorí sa chcú starať o svoje telo a chcú schudnúť. Prečo? Jedným z dôvodov je i to, že nás zasýtia na veľmi dlhý čas.

Takzvaná Cambridge diéta je pomerne populárna, tu máte jej jedálniček.

Pôstny deň?

Po absolvovaní piatich dní novoročnej diéty, môžete skúsiť tzv. pôstny deň. Zvoliť si tak môžete víkend. Pôst je vhodný absolvovať vtedy, keď máte pocit, že váš žalúdok je preplnený či podráždený.

Najlepšie ho upokojíte vtedy, keď budete piť bylinkové čaje počas pôstu. Skúste napríklad žihľavu, medovku, lipový kvet alebo púpavu a uvidíte ako sa vám váš žalúdok poďakuje.

Potraviny vhodné na novoročnú diétu

Novoročná diéta má prísny zoznam potravín, ktoré možno konzumovať počas piatich dní, ktoré absolvujete. Odporúčané potraviny, vám však môžu pomôcť v tom ako ďalej pokračovať.

  • morčacie mäso, kuracie mäso
  • chudé hovädzie mäso
  • králik, zajac
  • vajíčka
  • ovocie, zelenina
  • ovsené vločky, cereálie
  • tvrdé syry
  • dusená šunka,
  • tofu, sója
  • olivový, ľanový a kokosový olej
  • tvaroh, cottage cheese, biely jogurt,
  • nízkotučné mlieko
  • ryby

Schudnem po novoročnej diéte?

Schudnete. Novoročná diéta je zameraná práve na rýchlu pomoc v podobe straty kilogramov v krátkom čase. Pre správnu efektivitu odporúčame zotrvať v diéte nielen 5 dní, ale spraviť si ďalšie 2 dni ako tzv. víkendový pôst. V priemere však hovoríme o strate 1,5 kg.

3 jednoduché zásady, ktoré odporúčame dodržiavať

  • Jedzte vždy v pravidelných časových intervaloch.
  • Prísne dodržiavajte pitný režim.
  • Nezanedbávajte na každodenný aktívny pohyb.

Vybehnite von a užívajte si zimu

Je potrebné zdôrazniť, že novoročná diéta nie je len o chudnutí prostredníctvom jedálnička. Je to aj o aktívnom pohybe. Mnoho ľudí si totižto myslí, že v zime možno cvičiť len vo fitnescentre. Opak je však pravdou. Vedeli ste, že chudnutie v zime je jednoduchšie, pretože telo musí vydať viac energie, aby sa zohrialo? Skúste napríklad ranným behom naštartovať deň. Na začiatok stačí 10 -15 minút. Potom uvidíte, ako nadšení si budete užívať čaro zimnej prírody.

Výhody novoročnej diéty:

  • váhový úbytok za 5 dní až 1,5 kg
  • veľký prísun živín, vitamínov
  • viac energie po dokončení diéty
  • nemusíte diétu držať dlhodobo

Nevýhody novoročnej diéty:

  • prísny zoznam potravín
  • striktné dodržiavanie jedálnička
  • jednotvárna strava počas dňa
  • krátkodobá diéta (možnosť jojo efektu)

Novoročná diéta našimi očami

Novoročná diéta je dôkazom, že pokiaľ budete poctivo dodržiavať jedálniček a budete sa pridŕžať našich odporúčaní, nebudete sklamaní. Závisí to však aj od vašej chuti, trpezlivosti a samozrejme pevnej vôle. Odmenou vám však bude pevnejšie bruško a o niečo menej kilogramov na váhe. Preto, smelo do toho! Vaše skúsenosti si radi prečítame v komentároch.

Ako vždy, tak aj teraz však odporúčame skôr vyvážené stravovanie počas celého roka.

TIP: Pozrite si zoznam diét na chudnutie a vyberte si tú najideálnejšiu.

Novoročná diéta
5 (100%) 4 hlasov
Marika Čierniková

8 rokov sa venujem fitness modelingu. Zdravá a vyvážená strava je podľa mňa pri cvičení i chudnutí najdôležitejšia. Snažím sa zdieľať svoje skúsenosti a poradiť každému, kto sa nevie vymaniť z nekonečného blúdneho kruhu. Okrem cvičenia rada cestujem a pečiem chutno-zdravé dobroty. :-)

  • 1